Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SHA
#201333
Hejsa alle,

Har lige købt en LG55LA965W UHD TV

Jeg undre mig så over jeg ikke kan se Netflix i Ultra HD kvallitet :-(
For havde da forstået det sådan at bare TVet havde HEVC (H.265) så ville det funger, men det gør det så ikke.
Nogen her inde der ved noget mere om dette, for syntes godt nok det lyder underligt hvis tvet kan afspille via usb men ikke via nettet, og den er jo ikke meget bevendt da jeg netop ville bruge Ultra HD via streamning..
Bruger i øvrigt kabel til nettet og har en 250/250Mbit opkobling så det er ikke den der halter.

Jeg kontaktede så LG´s kunde support og fik fgl 2 svar fra dem.
Svar 1
Tak for din henvendelse til os.

Jeg skal forsøge at besvare din mail på bedste måde.

Fjernsynet har ikke den ydeevne og hardware som skal til for at streame materialer i UHD fra netflix.

Der bliver i øjeblikket overlagt om der er mulighed for at lave en fysisk opdatering af fjernsynene mod betaling sådan at de fjernsyn kan få mulighed til at streame UHD-materialer fra netflix, men det er ikke bekræftet endnu.

Med Venlig hilsen
Vincent P
LG Support Nordic.

LG Kundservice – 8088 5758
Åbningstider: 8-18 Hverdage


Svar 2
Hej Søren.

Fjernsynet understøtter HEVC MPEG-4/H.265 via USB. Men det kommer ikke til at streame i UIHD-kvalitet fra en indbygget netflix-app med den hardware det er udstyret med.

Med Venlig hilsen
Vincent P
LG Support Nordic.

LG Kundservice – 8088 5758
Åbningstider: 8-18 Hverdage
E-post: [email protected]
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201334
Så HEVC understøttes kun på USB-delen? Øv.

Producenterne sagde dog på CES 2014, at kun deres 2014 Smart TV vil kunne streame Netflix i 4K, så årsagen er nok, at det først er fra dem, at HEVC virker på selve tv-apps-platformen.

Det er ikke unormalt at tv-producenterne bruger forskellige chips på hhv. USB, Smart TV og tuner-delen. Så jeg tror ikke det nødvendigvis er forkert, når LG siger, at HEVC kun virker på USB-delen.
Af kskruger
#201339
Det er jo en 1 gen. 4K tv fra LG, men reelt kan dette tv faktisk kun bruges som et alm. FullHD tv, 4K delen er reduceret til visning af 4K demo'er på en USB stick.

Måske du skulle overveje, om det kan sendes retur, mens tid er.
Af SHA
#201341
Problemet er desværre at Bilka ikke vil tage det retur når først den er pakket op (den er købt i butikken) men jeg fik nu den opfattelse at den skulle kunne afspille netflix i ultra hd når der kom en update enten fra LG eller fra Netflix da det er så nyt endnu, men det er jo nemt for sælgeren at sige den slags og så bagefter nærmest benægte det.
Må jo håbe det lykkes via en update engang
Af kskruger
#201343
SHA skrev:Problemet er desværre at Bilka ikke vil tage det retur når først den er pakket op (den er købt i butikken) men jeg fik nu den opfattelse at den skulle kunne afspille netflix i ultra hd når der kom en update enten fra LG eller fra Netflix da det er så nyt endnu, men det er jo nemt for sælgeren at sige den slags og så bagefter nærmest benægte det.
Må jo håbe det lykkes via en update engang
Problemet er sikkert, at Bilka ikke ved noget som helst om 4K og hvad det indebære.
Derfor synes jeg, at du skulle kontakte Bilka igen. Og forlægge dem dine nye oplysninger, at tv'et reelt ikke kan kaldes et rigtig 4K tv, fordi det ikke understøtter de nye 4K standarder.

Jeg tror det er meget usikkert, om der kommer en update fra Lg, jeg ville ikke gå efter det.
Af SHA
#201349
Har enligt allerede spurgt dem om retur, men sælgeren siger at den vil kunne vise 4K og fik en sladder om fremtidens bluray kunne tilsluttes og at den jo så kunne afspille 4K, han ville ikke tage retur når den er pakket ud :-(
Men ved købet sagde jeg netop at det var netflix UHD jeg ville bruge den til og at de jo langsomt ville begynde med at sende 4K, sælgeren eneste kommentar var at der nok ikke ville komme meget i UHD de første 5 år, han brudte jo have vidst hvad tvet formåede og informeret mig om af den sikkert ikke ville komme til at kunne bruges til UHD streamning.
Så med hensyn til UHD er jeg noget trat af det, især hvis ikke LG kommer med en opdatering så det funger, syntes også at sælgeren brudte vide og informer klart og tydelig om produktet.
Ud over det så syntes jeg det er en kanon god billede og ganske god lyd (bedre end de fleste andres) gav i øvrigt 11990kr og er ikke villig til at ofre over 18000kr for et 2014 UHD som evt. kan bruges til Netflix UHD
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201363
SHA skrev:Men ved købet sagde jeg netop at det var netflix UHD jeg ville bruge den til og at de jo langsomt ville begynde med at sende 4K, sælgeren eneste kommentar var at der nok ikke ville komme meget i UHD de første 5 år, han brudte jo have vidst hvad tvet formåede og informeret mig om af den sikkert ikke ville komme til at kunne bruges til UHD streamning.
Hvis du specifikt har sagt det, så han jo solgt dig noget, som ikke opfylder kravet. Det ville jeg bruge som argument for tilbagelevering.
SHA skrev:Så med hensyn til UHD er jeg noget trat af det, især hvis ikke LG kommer med en opdatering så det funger, syntes også at sælgeren brudte vide og informer klart og tydelig om produktet.
Det tror jeg desværre ikke du skal regne med. HEVC i Smart TV kræver typisk en hardware-chip,

Om den kan afspille 4K Blu-ray til den tid er heller ikke sikkert. Vi kender endnu ikke specifikationer, og det kan sagtens være, at standarden vil tage HDMI 2.0 i brug. Det har dit tv heller ikke.

Hvis jeg var dig ville jeg gøre alt for at levere tv'et tilbage og få fat i et 2014 Ultra HD-tv. Lige nu har du reelt et Ultra HD-tv som ikke kan vise Ultra HD.
Af j1956
#201364
jeg kan ikke læse der HEVC i det LG tv jeg har også fået et godt tilbud på det tv ved min forhandler men må hellere se på et 2014 de har HEVC
Af SHA
#201475
Så fik jeg snakket med Bilka igen og denne gang lykkedes det mig at få dem til at tage TVet retur, nu kommer så spørgsmålet hvad skal det byttes med ?
Jeg har læst det sparsomme materiale der er på nettet af Samsung UE55HU7505, men kan ikke finde TEST af dette tv, så ville lige høre om dette er en kanon TV og hvad i mener om denne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201505
HU7505 er mere eller mindre som HU8505 bare uden kurven. Et ganske fint tv, men prisen lige nu ligger lidt højt da det lige er kommet på markedet. Jeg har dog lige tilføjet HU7505 på vores anbefalingsliste.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Ultra HD-tv som jeg synes du skal kigge på lige nu er:
Samsung HU7505
Panasonic AX800
Sony X9 (2014 modellen, ikke 2013-modellen)

Fælles for dem alle er dog, at prisen ligger lidt højt lige nu, da de lige er kommet på markedet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201508
For AX800 er det dog nok værd at bemærke, at den heller ikke har Netflix 4K og heller ikke lader til at få det, ifølge Panasonic. Så det hjælper jo ikke meget på situationen.
Af Non-Desperado
#201517
Næh, man bør holde nallerne fra 4K, indtil de endelige standarder er fastlagt, så man ikke ender med at skulle opdatere hardwaren hver gang, der kommer en ny blockbuster fra Hollywood.

Personligt holder jeg mig til Full HD, indtil 4K er endeligt på plads.
Af j1956
#201518
håber der bliver en standard så det ikke bliver VHS-Beta om igen