Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af T-jensen
#200623
Hej!
Jeg har muligvis ( :D )kommet til at indstille mit Samsung smart tv til at tage us netflix ved at skifte dns adr i indstillinger. (brugte overplay's funktion)

Virkede fint den første dag, men dagen efter virkede det ikke igen. Jeg prøvede alt muligt (havde skiftet land i tv'et indstillinger us-->dk--->us---> osv, endda prøvet et land hvor den ikke installerer netflix automatisk), fabriksindstillings-reset, prøvet med anden dns, slukket og tændt router og smart tv, logget ud på alle enheder på netflix på computeren, tjekket efter opdateringer osv.)

Kan simpelthen ikke huske hvad jeg gjorde men pludselig virkede det igen. Jeg tænkte så om det kunne være fordi jeg slukker min router hver aften, så lod være i 2 dage. Men i går slukkede jeg den af ren refleks :( Netflix virker ikke igen.

Og nu virket INTET af de før nævnte ting

Alle andre smart tv apps virker

Jeg kan ikke engang få den til at køre på dansk netflix når jeg ændrer alle indstillingerne til DK, både med dns og land-indstillinger

Piv piv :(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#200644
Ja, det er fordi du slukker routeren. Når du tænder den igen, så får du for det meste tildelt en ny IP-adresse. Når det sker skal du typisk ind hos DNS-tjenesten og trykke godkend eller lignende igen. For de skal route din IP-adresse gennem de rigtige DNS-veje.

Løsningen må være at undgå at slukke routeren eller måske få en fast IP-adresse fra din internetudbyder?
Af T-jensen
#200652
Har nu været inde på Overplay og fået matchet min nye ip adr, men stadig intet virker. Har prøvet at skifte land igen, factory-reset hvor den også resetter internet-opsætningen - men 1000 tak for at du ville hjælpe :)
Af T-jensen
#200656
Kun i Smart TV'et fordi jeg ikke kan finde nogle steder at gøre det i routeren (Stofa).
Af T-jensen
#200674
Jeg har prøvet at nulstille smart hub'en, men det virkede ikke...ellers har jeg ingen ide om hvad du mener :D