Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af netfors
#200566
Jeg har i et par dage nu, prøvet at få min chromecast til at virke som alternativ til min Popcorn Hour, da denne snart skal på pension? Og med alle de nye app's med CC understøttelse, tænkte jeg det var en oplagt mulighed?
Så nu har jeg testet en del forskellige app's, blandt andet: AllCast (Free), LocalCast, Avia og Castaway free.
AllCast er nok den der kommer nærmest det jeg søger, da det virker som om den vil afspille flere forskellige codec end de andre? MKV container kører også fint, når bare lyden er et format der understøttes. Jeg kan sagtens afspiller 1080p mkv film, hvis bare lyden er aac format?
Det store problem er dog undertekster. Jeg kan ikke få dem vist ved afspilning til CC, når jeg afspiller fra min NAS??? Jeg har prøvet både med .srt tekster, og med tekst der er lagt ind i mkv containeren? Hvis jeg smider filmen over på min telefon er der ingen problemer? :s
Er der nogen der har erfaring med dette, evt ved om der finds andre app's der kan afspiller til CC med tekster? Eller om jeg "bare skal ændre format på film/tekst??
Al slags hjælp modtages med et stort smil :) . På forhånd tak.

Mvh Janus Forsberg.
Af netfors
#200592
Rasmus Larsen skrev:Jeg har ikke et svar på undertekst-problemet, men det er måske værd at prøve Plex til Chromecast.
Ja, Plex til Chromecast har jeg også kigget på. Men problemet er at Plex ikke virker optimalt på min NAS. Godt nok understøtter den Plex, da det er en Synology men det er en lille model (DS209), så plex kan ikke afvikle video fra NAS'en? Det kræver en af de nyere modeller, med mere RAM og større CPU?
Synology har også lavet deres firmware ver 5.0? Denne skulle også kunne afspille direkte til CC, og efter hvad jeg har læst, også med tekster? Men igen er flaskehalsen, min (gamle) NAS?? Jeg tænker faktisk også på at opgradere til en Synology DS214play! Så skulle det virke fint?? Men jeg skulle bare lige se, om jeg kunne trække lidt mere ud af den gamle 209 model?? ;;)
Hvis der er nogen der har erfaringer med Synology DS214play og Chromecast, må de meget gerne skrive dem her?? Eller er der noget andet der virker bedre??? :)