Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 3DRC
#200330
Jeg er blevet den lykkelige ejer af Samsungs 55HU7505. Når jeg bruger tv'ets Netflix app til film der har 5.1 lyd er det kun 2-kanal lyd der sendes videre til min AV-receiver. Er det rigtigt at man ikke kan få 5.1 lyd via dette tv's Netflix app?

Jeg kan tilføje at hvis jeg ser den samme film via PS3's Netflix app får jeg 5.1 lyd.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#200331
Gør det nogen forskel, hvis du går ind i lydindstillingerne på tv'et og sætter digital lydoutput til f.eks. Dolby Digital? jeg kan ikke huske præcis, hvordan Samsung's lydmenuer ser ud.
Af 3DRC
#200333
Jeg kan vælge mellem dolby digital (så får jeg 2-kanals lyd) og DTS NEO 2:5 som blot er "virtual" surround lyd som tv genererer (og som min AV-receiver også selv kan generere fra 2-kanals lyd).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#200334
Jeg ved at det har været tilfældet på Samsung's tidlige Smart TV, men jeg tror egentlig at de havde løst den del. Jeg kan prøve at høre en af de mere tekniske gutter hos Samsung.

Vi tester ikke med surround, når vi kigger på skærmene.
Af 3DRC
#200383
mitri skrev:Jeg har Samsungs UE46F8005 her får jeg fin 5.1 lyd fra Netflix med HDMI mellem TV og Receiver.
Interessant! Jeg har også HDMI mellem tv og receiver. Når du ser Netflix med 5.1 lyd og bruger info-knappen skriver den så i øverste venstre hjørne at den sender 5.1 lyd?