Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#259805
Rasmus Larsen skrev:Stranger Things sæson 2 kan streames nu i 4K HDR.

Stranger Things vidner om at Netflix' globale ekspansion er undervejs

De har ikke aktiveret HDR på min indbyggede Netflix app på mit Sony A1 ved denne serie. Alle andre HDR udsendelser vises korrekt. Men ikke Stranger Things. Selvom den også står listet med resten af det andet HDR indhold. Meget mystisk. J
#259821
bendix skrev:
Rasmus Larsen skrev:Stranger Things sæson 2 kan streames nu i 4K HDR.

Stranger Things vidner om at Netflix' globale ekspansion er undervejs

De har ikke aktiveret HDR på min indbyggede Netflix app på mit Sony A1 ved denne serie. Alle andre HDR udsendelser vises korrekt. Men ikke Stranger Things. Selvom den også står listet med resten af det andet HDR indhold. Meget mystisk. J
Har du prøvet at streame afsnit fra sæson 2? Sæson 1 er nemlig ikke i HDR, mens sæson 2 er.

Andetsteds er der dog folk, der siger, at også sæson 1 er i HDR, så måske er det bare ikke rullet ud på alle platforme endnu.
#259825
aalb1970 skrev:
bendix skrev:
Rasmus Larsen skrev:Stranger Things sæson 2 kan streames nu i 4K HDR.

Stranger Things vidner om at Netflix' globale ekspansion er undervejs

De har ikke aktiveret HDR på min indbyggede Netflix app på mit Sony A1 ved denne serie. Alle andre HDR udsendelser vises korrekt. Men ikke Stranger Things. Selvom den også står listet med resten af det andet HDR indhold. Meget mystisk. J
Har du prøvet at streame afsnit fra sæson 2? Sæson 1 er nemlig ikke i HDR, mens sæson 2 er.

Andetsteds er der dog folk, der siger, at også sæson 1 er i HDR, så måske er det bare ikke rullet ud på alle platforme endnu.[/

Du havde ret, jeg kan bare lære at læse overskriften rigtigt ::l sæson 2 vises fint i HDR
#259845
Det værste er at jeg faktisk foretrækker billedekvaliteten af sæson 1 i standard 4K med Technicolor billedeprofilen på en B7, det er et helt fantastisk billede! Sæson 2 i Dolby vision er alt for støjfyldt (filmgrynet) efter min smag, ville ønske jeg kunne fravælge DV og bare nøjes med HDR10 med Technicolor...
#259848
Nej og synes det er et generelt problem at DV er meget støjfyldt, det samme sker på Apple tv og ja har sikret mig at filmene er i ægte DV og at jeg streamer i højeste kvalitet.
Det er som om DV fremhæver filmgryn hvilket jeg ikke bryder mig om, måske en smagsting.

Ang. Technicolor profilen så er der vist ikke nogen grund til at bestille en kalibrering med den aktiveret, ifølge flere der har målt den inde på AVforums så skulle den være temmelig spot on i forhold til en ISF-kalibrering også ved HDR - meget imponerende. Ud over de korrekte farver så er især color bandingen blevet meget mindre, næsten på Sony A1 niveau.
#259850
Er slået fra og har sat den i biograf mode når DV er aktiveret. Nu skal jeg lige understrege at DV er imponerende, kan godt se at dynamisk HDR er vejen frem for statisk HDR - især i første afsnit af anden sæson af Stranger Things er der nogle vanvittigt imponerende scener. Men det er som om at billedet nogen gange bliver overeksponeret med lys i forhold til hvad der er tiltænkt fra kilematerialets side, og det afslører støj i billedet som man ikke ser i hverken HDR10 eller når HDR ikke er aktiveret. Måske DV standarden ikke er ordenligt implementeret i form af at producenterne ikke helt udnytter det optimalt endnu, hvilket måske først sker den dag vi får 12 bits skærme som kan udnytte DV fuldt ud.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 46