Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#193133
Jeg har en Android 4.3 enhed og en mac mini i5 OSX 10.9 sat op på 40" tv og digital surround.

Jeg har for nyligt opdaget den awesomeness som er www.youtube.com/tv (OSX Chrome 64bit) og den officielle Android Youtube app - intet delay, endelig flydende HD playback, og gode que muligheder -FedtFedt!

Jeg har igennem lang tid brugt DLNA Android Appen BubbleUPnP til at streame min musik fra telefon til Mac OS X XBMC - lidt start delay, men det virker tilfredsstillende for nu, indtil at "Google Play Music All Access - lander i DK.

Da mit setup bruger min Mac Mini som "knudepunkt" er jeg ikke særlig interesseret i Chromecast Donglen, eller andre for den sags skyld (jeg har allerede en "HTC Medialink HD" til skærmdublering. youtube, Netflix mm.) Da jeg så vil få meget dårlig TV højt. lyd - Derfor bruger jeg den aldrig. (har forsøgt at køre lyd fra mac->tv->anlæg via lysledning. men det fungere ikke optimalt i forhold til samplingsfrekvenser, DTS/AC3 mm)

jeg har også forsøgt mig med OS X Appen "ChromeCATCH" som opfører sig som en Chromecast dongle - youtube afspilning var lidt laggy, men god lyd. Grundet www.youtube.com/tv, er jeg dog stoppet med at bruge det.

Som jeg oplever det er www.youtube.com/tv FULDSTÆNDIGT samme interface og teknologi som Chromecast donglen (cast ikonet fra android appen, osv.)

Jeg er glad Netflix bruger, og er i den forbindelse, ved at blive gråhåret over, ikke at kunne finde en lignende løsning til det. OS X Appen "ChromeCATCH" understøtter ikke Netflix, men gør dog "cast ikonet" synligt i netflix appen på min android telefon - til trods for ingen fejlmeddelelser, starter afspilningen dog aldrig.

Jeg er ikke specielt karl-koder, eller noget derhen af - men hvis Chromecast dybest set kan fungere til Youtube Via. en hjemmeside i Chrome - og den normale android app. Hvad stopper så en lign. løsning til Netflix? Jeg har jo login oplysningerne gemt i både Chrome Browser OS X, og i min Andoid app.

Det eneste logiske jeg kan gætte på, er at det er netflix selv der skal lave en webside ala. www.youtube.cm/tv der kan modtage "links" fra andoid appen? Det virker lige til højrebenet, men det er meget muligt jeg overser/ikke forstår noget?

Nogen derude som bakser med det samme eller lign? Eller nogen der ved en forklaring på hvorfor? Eller endnu bedre, en løsning jeg har overset :) ?