Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#192972
man kan åbne f.eks. for Netflix US ved at investere (f.eks.) i:

- The Little Black Box Multimedia
- Tizzbird S20T

eller andre open-source bokse hvor der er indbygget web-browser i? - sådan så man kunne installere Hola.org eller lign. app/ad-on på dem og...- og bum! - og så har man (f.eks.) Netflix US eller UK eller ???

sådan en (desværre udgået og ikke til at finde): http://www.tizzbird.se/TizzbirdF20.htm kører alt fra Firefox til Opera så det ville være lige til og helt uden problemer at skifte til US eller UK m.m. - lige som på comp.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#192974
Hvis du sætter Unblock-US eller Unotelly op direkte i din router, så er alle enheder, der forbinder på hjemmenetværket omfattet af ændringen. Så kan du efterfølgende bare logge ind på tjenesternes (Unotelly og Unblock-US) hjemmesider og ændre om du vil have Netflix US, DK, UK eller noget fjerde.
Af allo
#192981
jeg er bare træt af alle de sætte til og logge på m.m. halløj :) - her kunne man blot hente ad-on og that's it...- kender bare ingen der har en open-source boks (som en af de ovennævnte eller andre) - og kan ikke helt finde meget om det på nettet...

ellers så virker det (i mine øjne) som den bedste, hurtigste og billigste løsning ever...(da Hola.org er gratis...og man skal hverken logge ind eller noget som helst andet)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#193009
Men selv hvis du får det til at fungere via web-browseren, så vil du jo få væsentlig dårligere billedkvalitet end en rigtig boks? Streamingtjenesternes web-players leverer ikke samme billedkvalitet, som leveres til f.eks. PS3, Apple TV m.fl.
Af allo
#193013
det har jeg også tænkt lidt over...- bare lidt nederen at ingen har prøvet/bruge denne mulighed...- for (som du selv siger) så kan det godt være at quali ikke er helt i top men på den anden side så er det sådan...- 50/50 :) - for det kan jo godt være at det fungerer just fine alligevel (jeg kan bare ikke finde noget om det på nettet...)

på comp. fungerer det ok og uden problemer (og quali er også lige i øjet) - så for mig så burde det også kunne lade sig at gøre på en af de smarte open-sources bokse (siden at man kan så godt som installere alt på dem...)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#193015
Jeg kan desværre ikke lige give input om de specifikke bokse, men umiddelbart så tænker jeg da at det virker fint til Netflix US og UK, hvis man bare sætter en af DNS-tjenesterne op.

Men hvis du vælger at få videre på projektet, så meld endelig tilbage :-)
Af allo
#193040
begge bokse (som jeg har nævt) set rreettt 'lige noget for mig' ud pt :) - og jeg kan slet ikke finde ud af hvilken det skal være...- men Tizzbird S20T udkommer om +/- en uge så jeg vil nok vente at der kommer et par anmeldelser...

skulle jeg finde noget brugbart på nettet så siger jeg til ;)