Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#220144
Jeg har 3 mdr. Viaplay liggende, som venter på aktivering... umiddelbart er det jo ikke noget jeg har helt vild meget lyst til at spilde tid på.
Af jspr
#220147
Jeg har også MEGET blandede oplevelser med Viaplay. Værst er det når jeg forsøger at se Viaplay trådløst (via Chromecast), hvor jeg efterhånden har givet helt op - gider ikke engang gå i gang med at se film film eller sport via Chromecast længere, for det ender altid i frustrationer. Min fornemmelse er generelt, at Viaplay kører meget ustabilt via Chromecast.

Jeg har bedre oplevelser via mit smart-tv, der bruger en kablet forbindelse. Her fungerer Viaplay app'en OK - dog stadig med enkelte gange hvor den "fryser", og man skal lukke det ned og starte op igen. Det gælder primært når jeg livestreamer sport, men det er inden for det "tålelige".

Til ahbisgaard: Jeg ved ikke hvordan du bruger Viaplay (om det eks. er via Chromecast), men hvis muligt kunne du evt. afhjælpe problemet ved at bruge en kablet forbindelse. Såfremt du bruger Chromecast kunne følgende produkt (der endnu ikke er tilgængeligt i Danmark, men snart skulle komme) være en MULIG løsning: https://store.google.com/product/_ether ... chromecast

Til sidst vil jeg også lige sende en anden sviner Viaplays vej. Jeg oprettede i sin tid Viaplay Sport abonnement på baggrund af at de havde rettigheder til ALLE superligakampe (det var jo for hel.... det de markedsførte Viaplay sport abonnementet på!).
Men ak - nu har de ikke længere rettigheder til alle kampene, så jeg betaler det samme for mindre, og misser til tider de kampe jeg allerhelst gerne vil se.
Jeg VED GODT det er sådan markedet fungerer, og der konstant forhandles og skiftes rettigheder i selskabernes kamp om kunderne, men det er jo umuligt at lave et abonnements-setup efter ens behov, når det hele tiden skifter. Og jeg gider ikke have en dyr "komplet-pakke" med alle tv-kanaler, når det kun er fodboldkampene jeg vil have.
Den udfordring TROEDE jeg jeg havde løst med et Viaplay Sport abonnement - men også her er man nu blevet "snørret". Suuuk...
Af ThomsenKT
#220155
Købte Viaplay sport abonoment i tirdags, så jeg kunne se alle CL kampene, samt noget Superliga bold. Jeg streamer til min Chromecast, hvilket normalvis virker upåklageligt med TV2 og DR apps. Men hold nu op hvor det hakker og sprutter - ikke nogen god oplevelse. Samtidig viste de ikke kampen mellem FCK & Randers igår, jeg spurgte dem hvorfor, hvor jeg fik svaret at det var pga. rettigheder, hvor de nu kun har ret til at vise 4 ud af de 6 kampe i uge. Øv med øv på.
Af katbird
#220164
Torben Rasmussen skrev:Jeg har 3 mdr. Viaplay liggende, som venter på aktivering... umiddelbart er det jo ikke noget jeg har helt vild meget lyst til at spilde tid på.
Jeg har meget sjældent problemer når det gælder film og serier,det er live sport ,fodbold, hvor det virkeligt er blevet skidt.
Lige da Viaplay fik en app på atv kørte det ellers super stabilt.
Af jaxxens
#220187
Jeg har kun gode erfaringer med viaplay sport gennem de sidste par år.
Til gengæld vil jeg gerne advare mod Dplay! Jeg købte deres sport premium udelukkende for at se fcm midtjylland i Europa league og der var ikke andet end sort skærm på 3 forskellige pc'er i to forskellige browsere. 159kr trak de fra min konto samme aften. Henvendelser tager de sig ikke af.
Af lennon
#220189
Interessant tråd . Men bekendtgør lige hvilken størrelse skærm i ser det på . Alt under 50" - som efterhånden vel er standard i Danske hjem - er lidt uvæsentlig . .
Af esef
#220198
jspr skrev: Til sidst vil jeg også lige sende en anden sviner Viaplays vej. Jeg oprettede i sin tid Viaplay Sport abonnement på baggrund af at de havde rettigheder til ALLE superligakampe (det var jo for hel.... det de markedsførte Viaplay sport abonnementet på!).
Men ak - nu har de ikke længere rettigheder til alle kampene, så jeg betaler det samme for mindre, og misser til tider de kampe jeg allerhelst gerne vil se.
Det er utroligt ærgerligt at det nye Eurosport DK opsagde aftalen om distribution med Viaplay og rygtet er at de også opsiger den med Viasat når den aftale løber ud. De forventer vel at de kan få flere penge ud af at sælge deres egen tjenester, men kvaliteten er ind til videre helt til grin på Dplay. Man kan sige til Viaplays forsvar at de ikke satte prisen op da de fik de sidste kampe med i pakke for et års tid siden eller hvornår det nu var, så hvorfor skulle de sætte den ned nu? Og der er ingen opsigelse på abonnementet så jeg syntes det kan forsvares at indholdet ændres med kort varsel, det er værre med de der evt. køber et Viasat abonnement med rabat og 12 mdrs opsigelse, for så at opdage at 2/6 superligakampe og EL pludseligt forsvinder (hvis det ender sådan).