Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#192329
Netflix sendte os lige en "efterårsferieopdatering" omkring nye film og tv-serier, som vi tænkte vi ville dele med jer. Visse af titlerne kan ses nu, men de fleste kommer 15. oktober.

Tv-serier:
The Walking Dead sæson 2
The Fall
Blue Bloods sæson 2
Modern Family sæson 3
Glee sæson 3
Russell Peters vs. The World

Film:
Blood Diamond
The Hours
American Beauty
Up in the air
Chicago
Forrest Gump
How to lose a guy in ten days
Failure to launch (Så flyt dog)
Grease

Til børnene
Gnomeo og Juliet
Over Hækken
Asterix
Af BrianH
#192330
Fedt... flere gamle film og serier
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#192333
Netflix koster halvdelen af hvad én ny film koster at købe, eller omkring halvdelen af hvad det koster at se en film i biografen (per person). Hvad forventer du, Brian? :)
Det koster også knap 1/3 af hvad man betaler til DR hver måned og der er da betydeligt mere "public service" (se deres dokumentarudvalg, specielt på den amerikanske) indhold end DRs åndssvage musikprogrammer.

Netflix har altså aldrig haft de nyeste film og har heller aldrig lovet det. Jeg ved ikke helt hvordan folk har fået den opfattelse. Det har de heller ikke i USA.
Af BrianH
#192334
Jeg forventer at kunne se en film der ikke i forvejen kører i en genudsendelsesring på tv.
Af Malcolm_Y
#192345
Nyheder som disse gør at man seriøst overvejer et amerikansk abonnement.
Af Jodle
#192461
18 nyheder til efterårsferien kontra 300 titler, der ryger ud i dag hvis jeg skal tro http://www.flixfilm.dk/forum/netflix/udlob-1510/. I følge oversigten på netflix-appen er det i hvert fald voldsomt mange, der har udløbsdato d. 14,. okt.
Jeg kører på tolvtedagen af min gratis måned og hvis der ikke kommer væsentligt flere nyheder til, så er de 1600 jeg netop har ofret på en BD-afspiller og WDTV live på et eller andet plan spildte, da jeg købte dem pga. netflix...
Af PhDream
#192466
Netflix er endnu billigere i USA, koster ca. det halve af hvad vi betaler her. Alligevel er udbuddet mange gange større. Vi giver altså flere penge og får meget mindre indhold.

Derfor holder argumentet "det koster jo kun 79 kr." ikke. Det er også den form for tankegang, der gør, at vi altid bliver røvrendt i DK, ift. Netflix, Xbox Live, PSN, osv. Vi tænker, det koster jo kun...og finder os i ringe udvalg, amputerede tjenester, mens vi gladeligt giver flere penge og får lidt til gengæld.

Eksemplet fra oven: det er en "nyhed" på dansk Netflix, at de tilbyder Walking Dead sæson 2 og Modern Family sæson 3. Disse har været på am. Netflix i ca. 1 år.
Af BrianH
#192467
PhDream skrev:Netflix er endnu billigere i USA, koster ca. det halve af hvad vi betaler her. Alligevel er udbuddet mange gange større. Vi giver altså flere penge og får meget mindre indhold.

Derfor holder argumentet "det koster jo kun 79 kr." ikke. Det er også den form for tankegang, der gør, at vi altid bliver røvrendt i DK, ift. Netflix, Xbox Live, PSN, osv. Vi tænker, det koster jo kun...og finder os i ringe udvalg, amputerede tjenester, mens vi gladeligt giver flere penge og får lidt til gengæld.

Eksemplet fra oven: det er en "nyhed" på dansk Netflix, at de tilbyder Walking Dead sæson 2 og Modern Family sæson 3. Disse har været på am. Netflix i ca. 1 år.
Rasmus har ret i at 79 er billigt for så mange film og serie. Problemet er som du skriver, at det er ekstremt dyrt i forhold til hvad man får for pengene på den amerikanske version. På den måde kan man kun føle sig snydt.
Jeg har set 3 film, og kan simpelthen ikke finde mere jeg gider se. Der ER nogle gode film, men kun nogen der har gået på tv i årevis
Af Jodle
#192470
At sammenligne USA med Danmark er, at sammenligne æbler med pærer. Markedet er en mio gange større i USA, men købekraften er også lavere i USA, der skal tages højde for lønninger, oversættelser osv..

Men jo. Jeg er tildels også enig. Hvor er tredje sæson af Walking Dead? Dexter? Og andre serier. Tredje sæson af Walking Dead er lige blevet sendt ud på DVD herhjemme for 1-2 måneder siden og der skal vel også tjenes lidt skejser her inden den slippes fri på en VoD kanal med danske undertekster. Så der er vel en god sjat gamle mekanismer og særinteresser i leddene undervejs, der lige skal ryddes af vejen inden film og serier bliver sendt til VoD asap.
Af THM
#192471
Jeg er enig i at det er begrænset med spændende film, da jeg har set de fleste af de gode gamle, men syntes da der er mange ganske udmærkede serier. det kan godt være de ikke er nye, men da jeg ikke har set dem på tv er jeg godt tilfreds med at kunne gå ind og se dem på netflix når det passer mig.
alt ialt er jeg overraskende godt tilfreds med mit netflix abonnement.
Af PhDream
#192475
Jeg er klar over, at sammenligning mellem USA og DK ikke er helt fair. Forskellen er dog ikke i æbler/pærer kategorien. Prisen er også ligegyldig - dansk Netflix burde ikke halte så meget efter den amerikanske, hollandske, engelske, osv.

Er også glad for Netflix, uden tvivl. Mest fordi jeg bruger den amerikanske - betaler dog de 79 kr., da prisen ER fair ift. alternativerne. På det seneste er jeg dog blevet mere glad for Hulu. Selv med reklamer, er det rart at kunne se afsnit af serier, dagen efter de sendes i USA, samt shows som Daily Show, Tonight Show, osv.