Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AllanCapone
#190372
Jeg har for nyligt valgt at "investere" i Samsung 46" 8005, hvor både SD og HD kanaler fremstår rigtig pænt ligesom den DVD film jeg testede fremstod overraskende flot.

I går prøvede vi så at se film via Netflix, men næsten hver gang scenerne indeholdte mørke scener eller meget sorte genstande var der en hel del flimmer (jo flere sorte/mørke områder jo mere flimmer). Jeg har ingen idé om, hvorfor dette fremkommer - problemet opstår både ved brug af Netflix via app'en i tv'et samt på Apple tv. Jeg prøvede at pause filmen mens der var flimmer i den pågældende scene, flimmeren blev dog siddende ved pause, hvorfor min foreløbige konklusion er, at fejlen må ligge i filmen/Netflix.

Det er testet på 2-3 film - alle med samme resultat.

Håber der er nogen der kan hjælpe. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#191642
Hvordan er dit tv indstillet? Bruger du standard-indstillingen? Netflix's streaming kan jo være mere komprimeret en DVD og tv-kanaler, hvis I ikke har så hurtig internetforbindelse eller hvis jeres WiFi er langsomt, så det kan være komprimeringen I ser, sammen med en dårlig billedindstilling på tv'et.

Prøv engang at se om det samme fremkommer, hvis tv'et står i Film-profilen.