Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#181271
Jeg har en mærkelig oplevelse på det her nye Super HD fra Netflix. Hvis der er få bevægelser på skærmen og så kommer en hurtig scene så er det ligesom billedet er trægt til at "komme igang" og så ligepludselig kører det normalt. Dette sker på forskellige film men KUN ved de her SUPER HD. Dette sker kun ved overgangen fra langsom sekvens til en hurtig sekvens. Det er lige som 2-3 sekunder at komme igang. Lyden er i orden HELE tiden...dette er kun billedet. Og når den er "igang" med den hurtige scene så er det ok hele vejene igennem den (også hvis den er flere minutter). Der er tale om et BV11 som er forbunder til Apple TV (med HDMI) og så wifi til router. Der er stor linje ind i huset og ikke noget andet som trækker på den. Hvad er det lige som sker og hvor ligger sådan een fejl (tv, boks, router eller wifi)?? På forhånd tak. Erik J
Brugeravatar
Af David Munch
#181310
Prøv at sætte den til med et ethernet kabel istedet for trådløs.
#202325
Jeg havde samme problem med Apple TV og Netflix Super HD (via WiFi) på et Beovision 10. For mig forsvandt problemet da jeg satte TV'et i game mode. Herefter kørte billedet helt jævnt.

Sjovt nok har jeg kun problemet når jeg streamer Netflix over Apple TV. Ved streaming af Netflix (over WiFi) via min Sony Blue Ray kører det fint uden jeg behøver slå game mode til på TV'et.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#202398
Som dk9000 siger, så skal I slå det system fra som beregner de falske billeder på B&O tv'et - ofte kaldet motion interpolation.

Når det er nævnt, så kan film fra Netflix på Apple TV (og de fleste andre bokse) dog også hakke en lille smule ved f.eks. panoreringer. Det er fordi de ikke understøtter 24 Hz, som film optages i. Jeg er dog ret sikker på, at det ikke er det I beskriver her.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#202399
Forkert 24 Hz understøttelse vil - som Rasmus skriver - ikke give pludselige hak i billedet. Det vil give konstant hakken i billedet, hvilket man muligvis også har set på TV-udsendelser optaget i USA og gengivet herhjemme (hvor problemet så er omdannelse fra 60 Hz til 50 Hz).