Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ozong
#178941
Maestroelite skrev:Jeg sendte en mail til deres support for at spørge hvornår det er muligt at installere netflix på PSxxD7005 og fik et standard svar tilbage om at "Hvis mit TV er kompatibelt" så skal jeg opdatere min firmware.

Har prøvet igen, og bedt dem svare på hvad jeg spørger om istedet for at sende et standard svar.
Helt enig har enig har oplevet det samme med deres support på e-mail, har også forsøgt at få dem til at svare på mine spørgsmål istedet for et standard svar, men det lykkedes mig ikke. Derfor er jeg begyndt at ringe til dem i håbet om at man en dag fanger nogen der faktisk har tænkt sig at gøre noget ved det.
Jeg syntes det er frækt og arrogant af Samsung at holde os hen, det virker jo i USA og i andre lande hvorfor så ikke her i DK??
Har stadig en hypoteses om at vores 7 serie faktisk er en opgraderet 6 serie og det er derfor det ikke virker. Men det indrømmer de nok aldrig, da der så sikkert er mange der vil kræve at ombytte deres tv.

P.s. Er nu generelt mega tilfreds med mit TV, men syntes nu stadig det er træls at Netflix ikke kan køre på mit tv når de nu har lovet det!

/Oz
Af Maestroelite
#179184
Det sidste svar jeg har fået:

Netflix er desværre ikke tilgængeligt til D modeller på nuværende tidspunkt. Der arbejdes på at få det ud til D modeller også og det burde komme i det nye år engang. Indtil skal du sørge for at dit TV er fuldt opdateret så når den kommer at det så vil virke på dit tv.

Godt Nytår.
Af ozong
#182754
Spændingen er enorm, glæder mig allerede og ser frem til at kunne se Netflix på mit dejlige TV. Endelig efter flere måneders venten kom der en opdatering til TV'et, er det nu? Er det nu os med et plasma D7005 får Netflix?

Efter installationen reboot, ind i smart hub.... Hmm ingen Netflix... Ind og søge efter den, hmmm ingen Netflix. En nulstilling af Smart Hub må da virke, hmmm ingen Netflix.

Jeg må nok bare erkende at denne opdatering ikke var den jeg ventede på, den gav mig ikke adgang til Netflix. Jeg syntes det er frækt af Samsung at holde D-serie plasma ejerne for nar og deres support aner ikke en rygende sk%%&#&%" af det hele.

/Oz
Af Maestroelite
#184761
Ja man føler sig lidt til grin.

Det er jo ikke (så vidt jeg ved) fordi at det ikke er teknisk muligt at lave det til D serien Plasma.

Og da man købte var der jo ingen grænser for hvor "fremtidssikret" deres smart TV var... Ja tak.
Af Maestroelite
#185639
Update:

Jeg skrev til Samsung og spurgte om der var noget nyt.

Fik dette svar:
Hvis du går ind i menu - support - kontakt samsung, og se hvis det står PS51D6900 i modelkode?
Jeg vil gerne at du vender tilbage til os igen.
Jeg vendte tilbage til dem og bekræftede at der står PS51D6900 og fik følgende svar.
Det er fordi det står PS51D6900 du ikke kan modtage Netflix.

Men hvis du kontakter os på telefon med, S/N nr, Fulde modelkode og Versions nummer.(Findes på bagsiden af tv'et)
Og hav gerne din kvittering i hånden når du ringer ind så skal vi få lavet en service på det så en tekniker kan ændre på det.
Har så i dag haft teknikker ude fra Servicebroker som fik TV'et til at sige at det er et PS51D7005, men ingen ændring ellers, så han ville vende med Samsung hvad de rent faktisk mener skal gøres.

Så må vi se...
Af ozong
#185640
Har lige fået mit retur fra rep. og havde håbet det virkede når jeg fik det retur, men øv nej... Der står stadig PS59D6900... Ser frem til at høre fra dig når i forhåbentligt snart finder en løsning. =)
Af Maestroelite
#185692
Nå Ozong, her kommer ny info (og til andre hvis der er nogen der følger med).

Jeg har her til morgen fået et svar fra Servicebroker og det ser ud til at løbet er kørt.
Jeg har nu fået svar fra vores tekniske hotline i Samsung Sverige.

Even though the model series PS**D7005 is a premium model it is using a lower spec CPU. This Mstar CPU in use cannot support Netflix. (PS51D7005 T-MST5DEUC-1023.0 (MST = Mstar5)

Only Models PS**D8005, UE**D7005 and UE**D8005 from 2011 support Netflix. They use premium CPU.

Sagt med andre ord, kan dit TV’s CPU ikke understøtte Netflix. Der er derfor ingen umiddelbar løsning på dit problem. Beklager meget at du er blevet oplyst noget andet i første omgang.
Så er spørgsmålet om man vil gå videre med det eller ej.
Jeg føler faktisk at vi er blevet vildledt af Samsung hvis jeg skal være helt ærlig.

Tilbage i 2011 henvendte jeg mig faktisk til samsung:
Står også i denne tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=22500

Spørgsmål:
Er det muligt at få oplyst forskellen på PS51D7005 n PS51D8005?
Det er desværre ikke muligt via jeres hjemmeside, og på diverse net fora er der også tvivl.

Evt om det er samme panel eller om der er forskel der også.
Funktioner osv.

Svar:
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
På D8005 har vi Skype, en webbrowser, du kan bruge en touch control, 3D lyd, understøtter HDMI 1.4. Der er
crystal design på 7005 og metal crystal på 8005.
Her skriver de jo ikke noget om en mindre CPU.
Af Maestroelite
#185693
Jeg har nu skrevet en mail til Samsung med den "nye" + eksisterende problemstilling og hørt dem hvad de vil gøre ved det.

Jeg har samtidig snakket med forbrugerstyrelsen som mener (udover at sagen er meget meget teknisk) at man ikke har fået hvad man betalte for, altså en "ægte" serie 7.
Så de mener bestemt man har en sag.

Dette har jeg ikke skrevet til Samsung, har i det hele taget ikke sendt nogle "trussel" vendinger til dem, så kan de få lov at svare inden.

Det irriterer mig faktisk lidt at man nu, 1½-2 år efter diskussionerne startede på nettet om forskelle på plasma 7005/8005 at man får bekræftet at der rent faktisk er tale om en mindre CPU, hvilket de havde muligheden for at melde ud allerede dengang.

Så lige nu, om Netflix virker eller ej, er ikke engang hovedpunktet her, men at de har solgt en model som ikke lever op til dens serie nummer.

Jeg mener allerede i 2011 var der flere der undrede sig over at deres TV selv skrev at det hed D6900 og hvad der evt stak under!?
Af ozong
#185696
Hej
Dejligt at se dit engagement jeg deler helt klart din holdning og frustration. Glæder mig meget til at høre hvad du hører fra Samsung. Vi burde overveje at rejse en sag overfor Forbrugerstyrelsen, måske vi kunne være en flok der gjorde det i fællesskab?

Har også spurgt servicebroker om hjælp, ser lige hvad de kommer retur med....
Af kronholm
#185697
Hvor er det helt nøjagtigt at i mener i er blevet snydt? ingen af 2011 modellerne blev solgt med netflix, og panasonic undlod fuldstændig at forsøge at opdatere deres 2011 modeller med netflix. Og nu mener i så samsung skal "straffes" for i det mindste at have forsøgt at opdatere nogle af deres skærme fra 2011?


om det hedder 6900 eller 7000 tror jeg er ret ligegyldigt når man tager debatten i retten, eftersom ingen af modellerne er solgt med adgang til netflix. Havde i undladt at købe jeres tv hvis sælgeren sagde D7005 faktisk var den nordiske version af 6900'eren? Tvivler meget eftersom der på daværende tidspunkt ikke var noget kendskab til netflix problematikken.

Det eneste sted hvor samsung decideret har fejlet, det er da de melder ud i slutningen af 2012, at deres 2011 modeller, d7005 og d8005 nu har fået netflix, når det åbenbart kun var d7005 led, og d8005 plasma/led.

- og inden i nu i evig bitterhed sværgrer i aldrig vil have samsung igen, og skifter over til panasonic eller sony m.fl. istedet, så husk at deres 2011 modeller overhovedet ikke blev opdateret. Ligegyldigt hvilken model man havde. (måske med undtagelse af sony hx923... pas!)
Af Maestroelite
#185700
Kronholm jeg har på intet tidspunkt tænkt at jeg hader Samsung eller andet, og jeg er generelt meget tilfreds med mit TV.

Du har ret i at der dengang ikke var reklamer om netflix, men der var derimod en masse reklame om at man jo bare kunne opdatere sin smarthub når der kom nyt.

Der hvor vi føler os snydt er netop hvis vi har betalt for et serie 7 TV og troet vi fik et, men det måske rent faktisk er fra serien lavere.

Hvis du har læst mit indlæg vil du også se at jeg har bedt Samsung uddybe forskellen mellem 7005 og 8005, dvs de har haft rigelig mulighed for at sige at der er en mindre CPU i, det gjorde de ikke, de sagde de er stort set ens på nær kosmetiske ting og software.

Det er i mine øjne falsk markedsføring.

Hvad så med fremtidige applikationer som også skal bruge større CPU? Så nej det handler ikke længere kun om netflix eller ej, men om at man har fået et produkt som ikke holder hvad de har lovet.

Kan godt være du synes det er mystisk og spild af tid og at vi "straffer" Samsung, men det er dem selv der har lavet en fejl her, ikke os.

Du ville have det fint med at spørge Mazda om forskellen på 2 bil modeller og få at vide de var stort set ens, men så senere finder du ud af at din faktisk har en 1.4 liter motor men den anden har 1.7?

Hvordan sagen så ender det ved jeg ikke, men jeg synes faktisk det er på sin plads at påpege det overfor et firma når de har lavet noget forkert, både for ens egen skyld men for andre kunder og fremtidige produkter.
Det er muligt du er uenig, men så er du måske også den type der bare affinder sig med at du ikke har fået det du egentlig troede.
Af kronholm
#185701
Maestroelite skrev:Kronholm jeg har på intet tidspunkt tænkt at jeg hader Samsung eller andet, og jeg er generelt meget tilfreds med mit TV.

Du har ret i at der dengang ikke var reklamer om netflix, men der var derimod en masse reklame om at man jo bare kunne opdatere sin smarthub når der kom nyt.

Der hvor vi føler os snydt er netop hvis vi har betalt for et serie 7 TV og troet vi fik et, men det måske rent faktisk er fra serien lavere.

Hvis du har læst mit indlæg vil du også se at jeg har bedt Samsung uddybe forskellen mellem 7005 og 8005, dvs de har haft rigelig mulighed for at sige at der er en mindre CPU i, det gjorde de ikke, de sagde de er stort set ens på nær kosmetiske ting og software.

Det er i mine øjne falsk markedsføring.

Hvad så med fremtidige applikationer som også skal bruge større CPU? Så nej det handler ikke længere kun om netflix eller ej, men om at man har fået et produkt som ikke holder hvad de har lovet.

Kan godt være du synes det er mystisk og spild af tid og at vi "straffer" Samsung, men det er dem selv der har lavet en fejl her, ikke os.

Du ville have det fint med at spørge Mazda om forskellen på 2 bil modeller og få at vide de var stort set ens, men så senere finder du ud af at din faktisk har en 1.4 liter motor men den anden har 1.7?

Hvordan sagen så ender det ved jeg ikke, men jeg synes faktisk det er på sin plads at påpege det overfor et firma når de har lavet noget forkert, både for ens egen skyld men for andre kunder og fremtidige produkter.
Det er muligt du er uenig, men så er du måske også den type der bare affinder sig med at du ikke har fået det du egentlig troede.
Jeg køber et tv alt efter hvilket behov jeg har, og jeg undersøger tingene ganske grundigt inden jeg køber. Hvis jeg køber et tv i 2013, så forventer jeg ikke nødvendigvis at det kan opdateres i 2015 med nye apps som ingen endnu kender. Der var jo heller ingen der vidste at d8005 ville kunne få netflix dengang. Jeg har selv haft kontakt til samsungs "kundeservice" et par gange, og det er tydeligt for mig, at de nærmest bare sidder og læser op af de informationer man selv kan finde på deres hjemmeside. Såfremt man vil have specifikke hardware informationer, så skal man have fat i noget mere kompetent personale, og det er desværre nok gældende for samtlige producenter.

Men du havde selvfølgelig valgt D8005 hvis du vidste D8005 cpu'en var f.eks. 5% hurtigere end 7005'eren, på trods af at der ikke var nogen reel forskel på hverken ydelse eller indholdet i smart-tv. Underligt nok var topmodellen åbenbart bedre end de mindre modeller. :o

- Du har købt et D7005, og noget kunne tyde på at det har smart-tv fra 6'serien, og panelet fra 8'serien. Så må "7"-serien være et ok navn til den model.

Ingen tvivl om at det er TRÆLS det tv ikke kan opdateres med netflix, men så længe de ikke har solgt det med en forkert beskrivelse, så tror jeg ikke rigtigt det ændrer noget for jeres situation, og i og med samsung nu har deres "evolution-kit" så har de jo skaffet kunder mulighed for at købe et tv der kan opdateres. (Måske de allerede har lært noget!)
Af Maestroelite
#185702
Jeg havde netop undersøgt det, sikkert mere end du selv siger du gør, brugte flere måneder på at finde hvilket TV jeg skulle have.
Både her og på engelske/amerikanske fora.

Jeg forventer heller ikke at et TV kan opdateres i al evighed, men jeg forventer helt sikkert at når jeg retter henvendelse til producenten så får jeg et korrekt svar, det er ikke mit problem hvor kompetente eller mangel på samme de har.

Jeg er ikke sikker på at jeg havde valgt at købe 8005 hvis jeg fik at vide CPU var 5% langsommmere det har du helt ret i, men jeg har jo ikke fået lov at tage stilling til det vel?
Når man får at vide de er ens hardware mæssigt så forventer man det også.
Der er sikkert også en del mere forskel end 5% ellers ville det vel ikke være et problem i det hele taget.

Hvis jeg lyder lidt gnaven, så er det nok fordi jeg finder det en anelse provokerende at du skal komme og diktere at vi ikke skal føle os snydt.

Når det så er sagt, så kan jeg udmærket følge dig noget af vejen, men man bør kunne stole på den information man får fra producenter, hvor står vi ellers som forbrugere!? ;;)
Af kronholm
#185703
Maestroelite skrev:Jeg havde netop undersøgt det, sikkert mere end du selv siger du gør, brugte flere måneder på at finde hvilket TV jeg skulle have.
Både her og på engelske/amerikanske fora.

Jeg forventer heller ikke at et TV kan opdateres i al evighed, men jeg forventer helt sikkert at når jeg retter henvendelse til producenten så får jeg et korrekt svar, det er ikke mit problem hvor kompetente eller mangel på samme de har.

Jeg er ikke sikker på at jeg havde valgt at købe 8005 hvis jeg fik at vide CPU var 5% langsommmere det har du helt ret i, men jeg har jo ikke fået lov at tage stilling til det vel?
Når man får at vide de er ens hardware mæssigt så forventer man det også.
Der er sikkert også en del mere forskel end 5% ellers ville det vel ikke være et problem i det hele taget.

Hvis jeg lyder lidt gnaven, så er det nok fordi jeg finder det en anelse provokerende at du skal komme og diktere at vi ikke skal føle os snydt.

Når det så er sagt, så kan jeg udmærket følge dig noget af vejen, men man bør kunne stole på den information man får fra producenter, hvor står vi ellers som forbrugere!? ;;)
Jeg dikterer ikke noget. Har bare svært ved at se hvad i skulle få ud af det. Samsung ved åbenbart godt at de skal tilbyde deres kunder mulighed for opgradering af tv fremover, og det gør de med deres evo-kit.

Men har du det på skrift, din samtale mellem samsung og dig mht hardwaren, så kan det da godt være i kan få noget ud af at klage.

- Åbenbart er D7005 bare en D6905 med real-black filter.