Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pelle
lkodk skrev: 7. dec 2024, 22:22 Jamen for fanden, det er jo netop derfor jeg spørger herinde, da det ikke virker!

Så jeg jeg poster lige mit oprindelige indlæg igen:
lkodk skrev: 7. dec 2024, 19:49 Beklager hvis jeg har overset noget i tråden.
Men jeg har lige tegnet premium abonnement på SkyShowtime, men finder overhovedet ikke noget 4K indhold.
Undrede mig over at der ikke er nogen indikation på hvad der er 4K og hvad er ikke er, så jeg satte afspiller HUD på på ATV, og kan se at alt indhold som jeg har prøvet kun er FHD.

Har de fjernet 4K indhold igen?

Afspiller på ATV4K 3rd gen.
I mellemtiden har jeg fundet ud af, de har 4K indhold da det virker på app'en på tv'et.

Så er der nogen (som ikke er Radiomanden) som har Apple TV som har oplevet ligende problem og har haft held til at løse det?

Har prøvet at reinstallere app og oprette ny profil i app'en uden held.
Jeg har tidligere meddelt i tråden, at 4K pludselig heller ikke virker på mit Apple TV. Og så vidt jeg kan finde ud af, oplever alle andre med Apple TV også fejlen. Så mon ikke, det bliver fikset - selvom SkyShowtime er elendige til at melde noget ud.

Indtil da ser jeg via appen på mit LG, hvor indholdet ser rigtig fint ud.
Af lkodk
Tak Pelle. Det må jeg have overset.

Det lykkedes mig også i dag at finde en tråd på Reddit, hvor det samme beskrives.
Den dukkede af en eller anden årsag ikke op i går aftes. :s

Så er der ikke andet at gøre end at vente og krydse fingre.
Brugeravatar
Af Radiomanden
ja jeg håber ligeledes at det kommer til at virke som det skal. Det kan da ikke være meningen at når man har et Premium abonnement at nogen har det fulde funktion og andre ikke har.
Af JornH
Når i skriver Apple TV, ATV betyder det i prøver at se det på en boks? Men hvorfor ikke bare se det på TVet når i kan?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja ATV er en extern enhed, men det kan da ikke være meningen at det virker som det skal på et TV og nogle tilsyneladende externe enheder og ikke virker på alt når det er samme abonnement. Det skal være ens for alle som det er på andre tjenester.
Af Pelle
JornH skrev: 8. dec 2024, 12:02 Når i skriver Apple TV, ATV betyder det i prøver at se det på en boks? Men hvorfor ikke bare se det på TVet når i kan?
Det er nok bare en smagsting. Jeg købte mit Apple TV dengang mit TV ikke havde apps, og selvom mit TV har alle apps i dag, foretrækker jeg stadig mit Apple TV. Det kører bare så nemt, når SkyShowtime altså ikke driller.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja en extern enhed er bedre, der er ikke meget fremtid i App's i TVet.
Af JornH
Vrøvl, det er meget nemmere med Apps på TVet og det virker imodsat TV Streameren og ATV.

Hvorfor have en boks stående tændt, når et god nok nyere tv er nok…
Senest rettet af JornH 8. dec 2024, 16:44, rettet i alt 1 gang.
Af JornH
Kun F1 Pro Appen kan ikke hentes til mit TV og nu er F1 slut og jeg har ikke gentegnet mit abbo der…
Af Pelle
JornH skrev: 8. dec 2024, 16:37 Vrøvl, det er meget nemmere med Apps på TVet og det virker imodsat TV Streameren og ATV.

Hvorfor have en boks stående tændt, når et god nok nyere tv er nok…
Det er ikke min oplevelse. Brugerfladen og apps kører langt bedre på mit Apple TV end mit LG. Og bliver supporteret meget længere. Jeg bruger stadig mit Apple TV fra…. 2015, tror jeg.

Men i sidste ende er indholdet jo nok det samme og det er jo vigtigst.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Jeg vil så absolut ikke kalde SKY Showtime for professionel, der er da nogen der som ikke forstår noget som helst, der er i hvert fald noget helt galt med dem eller deres ansatte.
Der skrives til dem.
Når nu der påstås at der ikke bruges HDR, kan det så forklares hvorfor der på flere film og serier står at de er i 4K HDR. Her er nogle titler. Star Trek (2009) Star Trek: Strange New Worlds – sæson 1. Star Trek Beyond. Mission: Impossible (1996). Mission: Impossible 2. Mission: Impossible 3 Mission: Impossible – Dead Reckoning. Mission: Impossible – Fallout. Mission: Impossible – Ghost Protocol. Mission: Impossible – Rogue Nation. Jurassic Park.
Der svares.
Vi undskylder for de problemer, du har haft.
I øjeblikket understøtter SkyShowtime 4K UHD-opløsning, men vi tilbyder endnu ikke HDR (High Dynamic Range) til vores indhold. Mens 4K UHD giver forbedret billedkvalitet med en højere opløsning, er HDR en separat teknologi, der forbedrer farverne og kontrasten i billederne.
Jeg er sikker på at de ikke aner en kæft om ret meget. Som jeg skrev i et andet opslag her i tråden, man spørger i Øst og de svarer i Vest. Hvad er det dog for et foretagende
Af lkodk
Så fik jeg svar fra kunde"service" omkring manglende 4K på Apple TV :s

"Vores team har tjekket i vores ende, og vi kunne ikke se noget problem. Baseret på vores analyse ser det ud til, at problemet kan være med indstillingerne på dit tv. I dette tilfælde vil vi foreslå, at du kontakter producenten af enheden, så de kan tjekke og løse problemet."

SUK.

Til det har jeg svaret:
"Tak for jeres svar.
Men der er ikke noget galt med indstillingerne på Apple TV'et. 4K fungerer fint på alle andre streaming tjenester end jeres.
Hvis der kræves specielle indstillinger på Apple TV for at jeres tjeneste fungerer, så må I oplyse hvordan indstillingerne skal være.
"
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 42