Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flemming Larsen
ultra skrev: 5. okt 2024, 15:02 Jeg har alle 007 boksene på nær Timothy Dalton og Pierce Brosnan.. Kan ikke få ind i mit hoved, om de er must have som Sean Connery og Roger Moore.. (Men der er jo personligt smag)..
Jeg har altid været vild med Bond, så for mig er de det altid værd. Jeg har dem så i forvejen, selvom jeg også har dem på Blu-ray.

Hvis man har lyst så kan man købe en box med 24 film i til 999.- Hvorfor de ikke har den sidste med forstår jeg ikke.
Brugeravatar
Af ultra
Nu hvor vi snakker om Bond. (håber ikke det er for meget off topic). Da det er Bond da i dag, så jeg Man With the Golden Gun med min datter. Hvad der "pissede" mig af var at lyden (og lip sync) var helt ude af trit med virkeligheden. Kom i tanke om at min nye Lyngdorf forstærker har auto lip sync via earc.. Så nu er spørgsmålet om jeg har ikke har sat det rigtigt op. Eller om den 007 film bare er helt ved siden af skiven hvad det angår?
Brugeravatar
Af ultra
Spoxy skrev: 5. okt 2024, 18:25 Hvordan er kvaliteten af de gamle film? Er der stor forskel i forhold til bluray versionerne?
Jeg har ikke blu ray, men kan konstatere at på iTunes er de i 4K. Mon ikke ikke det er ud fra de samme masters. Jvf. mit indslag ovenover er jeg faktisk tilfreds med billede kvaliteten af filmen fra den tid.
Brugeravatar
Af ultra
Jeg har altid været vild med Bond, så for mig er de det altid værd. Jeg har dem så i forvejen, selvom jeg også har dem på Blu-ray.

Hvis man har lyst så kan man købe en box med 24 film i til 999.- Hvorfor de ikke har den sidste med forstår jeg ikke.
Det kan være jeg skal købe dem begge til mig selv i gave. :D
Brugeravatar
Af Radiomanden
Har også James Bond samlingen bokssæt på BD, den kom før den sidste film udkom.
Af jkn789
For dem som ikke har lyst til at købe eller leje Bond filmene, så ligger alle film på Prime i 4k. Prime koster 59 pr måned.
Af Bjur
I mine CC kan jeg se der er kommet to Deadpools der er opgraderet til 4K. De to jeg har er allerede 4k så måske det er super duper cut en af udgaverne. Det er dog ikke den Danske iTunes jeg bruger.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Den ny lov i USA om "køb" / licens har startet debat, og f.eks. Steam er jo nu ude og indrømme, at man ikke køber spillet, men blot en licens, der er bundet til Steam appen: Steam indrømmer at du ikke ejer "købte" spil

Jeg tænkte, at det var oplagt at tjekke op på forholdene hos Apple, idet de jo udfaser iTunes appen til fordel for Apple TV appen.

Apple TV appen tillader download af film via en Mac (og Windows?). Mappen med kan man se i Apple TV app > Settings > Files. Som udgangspunkt gemmes film i mappen: /Macintosh HD/Users/*brugernavn*/Music/iTunes/iTunes Media

Men man kan selv ændre det til at pege på f.eks. en ekstern harddisk, eller bare rykke film manuelt mellem mapper.

Ifølge den nye lov i USA vil det kvalificere som køb/ejerskab, med mindre det juridiske system vurderer, at HD-kvalitet ikke er nok på offline kopi. Apple lader som bekendt ikke folk downloade indhold i 4K-format.

De andre filmbutikker har mig bekendt ikke mulighed for permanent offline kopi.
Af Bjur
Jeg bruger iTunes så længe som overhovedet muligt. Også når man bruger gavekort er den god at benytte, det tænker jeg ikke kan indløses på Apple TV.
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78