Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af krenzler
#345719
Jeg har købt masser af film gennem tiden via iTunes Movies app'en på min Apple TV 4K. Nu ville jeg lige nappe Close Encounters til 49,- men nu får jeg at vide at betalingen mislykkes og jeg skal tjekke min iTunes konto på min PC.

Jeg har så kigget der og også på min mobil og er ikke blevet klogere.. Begge steder siger bare noget om en mislykket transaktion - jeg har ikke været inde og ændre noget. Kan det have noget at gøre med den seneste tvOS 16 opdatering?

Har andre prøvet det samme - skal jeg virkelig slette mit kreditkort og tilføje det på ny?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#346498
Listen er blevet opdateret i dag: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1528271944

Nye titler i 4K/HDR:
Another 48 Hrs
Hvidstengruppen II: De efterladte
Bullet Train
Scream 2
Poltergeist (1982)
The Lost Boys
Thor: Love And Thunder
I Know What You Did Last Summer
I Still Know What You Did Last Summer
I’ll Always know What You Did Last Summer
Holiday Inn (1942)
From Here to Eternity (1953) (Herfra til evigheden)
DC League Of Super-Pets
The Infernal Machine
Downton Abbey: A New Era
The Black Phone
Last Seen Alive
Nordsøen
Real Genius
Halloween III - Season of the Witch
The Big Chill (Gensyn med vennerne)
Fright Night (1985)
FireStarter
Jazz Fest: A New Orleans Story
Mrs. Harris Goes to Paris
Abducted
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#348176
Ny opdatering af listen: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1528271944

Nu i 4K/HDR:
Pulp Fiction
8 Mile
Casablanca (1942)
Polarekspressen (The Polar Express)
Escape from Alcatraz
Minions: The Rise of Gru
Black Adam
Bodies Bodies Bodies
To Kill a Mockingbird (1962)
Fars fede Juleferie (National Lampoon's Christmas Vacation)
Røvtur på 1. Klasse (Planes, Trains and Automobiles)
Shrek 2
Wayne’s World
A Christmas Story
Elf
Ticket to Paradise
Smile

Halloween Ends
Emily The Criminal
Alle for fire
After Ever Happy
Don't Worry Darling
Amsterdam
Poker Face
The Invitation (2022)
Easter Sunday
Jockey (2021)
The Good House
Bros
Where the Crawdads Sing
Barbarian
Fireheart (Ildsjæl)
Udvandrerne: Sidste brev hjem (Utvandrarna)
DC Showcase: Constantine - The House of Mystery
Af Flemming Larsen
#348178
Det går altså noget langsommere end tidligere.🙁

tors 15. dec 2022, 11:45 står der, at jeg har skrevet dette oplæg. Men klokken er kun 10.45
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#349472
Oversigten er blevet opdateret: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1528271944

Nyt titler i 4K/HDR:
Black Panther: Wakanda Forever
Nope
Speed (1994)
Wild Things (1998)
Strange World
Bones and All
The Woman King
Secret Headquarters
Mindcage Prison Mentale
Violent Night
Marnie (1964)
R.I.P.D (2013)
House Party
The Menu
The Devil's Workshop
Beast
Jerry and Marge Go Large
Spin Me Round
Causeway
Louis Armstrong's Black & Blues
Twas the Fight Before Christmas
Emancipation
Af brea-ker
#349505
Hvilke fejl og mangler er der ved køb af Itunes film? Har lige købt 20 film mange på tilbud ved at følge hjemmesiden cheapcharts.com/dk Indtil videre er jeg meget tilfreds, kører med Argon aktive højtalere og lyden kommer find ud igennem højtalerne på trods af at lyden skulle være voldsomt komprimeret inde på Itunes. Til mit forbrug er det fint nok lydmæssigt. Som jeg har forstået er selve billed kvaliteten noget helt andet og mange gange bedre end lyden inde på Itunes, The shinning står ca 50 gange flottere i dolby vision end den ringe dk blu ray udgave jeg ejer af den.

Har bemærket at der mangler dk undertekster på Stargate 1994, 8 Mile, Goodfellas, Blade 2 og nogle få andre titler men relativt kendte store titler. Dukker de måske op i fremtiden ? Eller forventer Apple at alle bare efterhånden kan engelsk? Stargate 1994 blu ray dk udgaven har jo været udgivet på dansk, også 8 mile, og Goodfellas både på blu ray og 4k UHD.

Er der andre fejl og mangler ved film købt på Itunes? Kan se nogle snakker om forkert aspect ratio i begyndelsen af tråden på nogle film er det stadig et problem? Har læst at Dark knight Batman fra 2008 ikke bliver vist i iMAX som den blev filmet i?

Hvordan med komprimeringen i billedkvaliteten? I mine øjne ser det rigtigt godt ud i forhold til normale blu rays måske en anelse dårligere på visse film, men dolby vision ser klart bedre ud end normale blu rays.

Er Itunes hvis vi kun snakker film med 4k dolby vision ved at have fikset nogle af de problemer de hade i starten med komprimering i billedkvaliteten her 6 år senere efter at de begyndte med at vise film i HDR?
Af brea-ker
#349512
Faldt lige over denne video her som er blevet postet tidligere i tråden her,



Den forklare jo næsten det hele :)

Dog så jeg gerne at film grain bliver bevaret, gad vide om en højere bitrate i fremtiden kan løse dette problem så film grain bliver bevaret så at det ligner det instruktøren oprindeligt hade planlagt at filmen skulle se ud. Det er en af ulemperne ved Itunes.

-Og stadig surt at der mangler dk undertekster på nogle film. Og så lige det med Aspect Ratio, men ellers er jeg godt nok meget tilfreds med film inde fra Itunes. Det jo helt vildt at man kan købe film i 4k med dolby vision til mellem 40-60 kr af stykket. Endda store populære titler.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#349545
brea-ker skrev: 4. feb 2023, 12:38Til mit forbrug er det fint nok lydmæssigt. Som jeg har forstået er selve billed kvaliteten noget helt andet og mange gange bedre end lyden inde på Itunes, The shinning står ca 50 gange flottere i dolby vision end den ringe dk blu ray udgave jeg ejer af den.
...
Er der andre fejl og mangler ved film købt på Itunes? Kan se nogle snakker om forkert aspect ratio i begyndelsen af tråden på nogle film er det stadig et problem? Har læst at Dark knight Batman fra 2008 ikke bliver vist i iMAX som den blev filmet i?

Hvordan med komprimeringen i billedkvaliteten? I mine øjne ser det rigtigt godt ud i forhold til normale blu rays måske en anelse dårligere på visse film, men dolby vision ser klart bedre ud end normale blu rays.
iTunes er bedre med på billedsiden end lydsiden. På både Blu-ray, UHD Blu-ray og iTunes bruges HEVC komprimering, så det er hhv. kildematerialet og bitraten, der er nogle af de afgørende ting ift. billedkvaliteten i sidste ende.

Jeg mener, at iTunes' 4K HDR/DV er klart bedre end Blu-ray, men ikke bedre end UHD Blu-ray udgaverne af film. Det er i den forbindelse værd at bemærke, at iTunes' 4K udgaver jo er baseret på 4K master af filmene. Det er det vi angiver med 4K DI / 2K DI i listen her: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1528271944

Og så kan tilføje HDR-formatet, på en god HDR-skærm og en god film, jo løfte billedoplevelsen en del.

Forskellen på lydsiden er, at Blu-ray og UHD Blu-ray bruger tabsfri (men stadig komprimerede) lydformater (Dolby TrueHD og DTS-HD MA), mens iTunes bruger Dolby Digital Plus, som er kraftigere komprimeret og ikke tabsfri, når det udpakkes.

iTunes har typisk ikke IMAX-udgaverne af film. Hvis det er film fra Disney, så er de begyndt at streame deres Marvel og Pixar film, som er skabt helt eller delvist i IMAX-format, som 'IMAX Enhanced': https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1636367423
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#350553
Oversigt: Film i 4K HDR og Atmos på Apple TV (iTunes)

Opdateret 22.3.2023:
Rocky II
Rocky III
Rocky IV: Rocky vs. Drago
The Return of Swamp Thing (1989)
Training Day (2001)
Enemy At The Gates (2001)
I Wanna Dance with Somebody
Babylon (2022)
The Banshees of Inisherin
A Man Called Otto
Terms of Endearment (Tid til kærtegn)
Team America: World Police
Sharper
Devotion
Lyle, Lyle, Crocodile
Just Like Heaven
Revolutionary Road
She Said
Confess, Fletch
Watcher
Sharp Stick
Family Camp
Alice, Darling
5000 Blankets
Mortal Kombat Legends: Snow Blind
See How They Run
Legacy Peak
The Trial
Lullaby
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 68