Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#345928
AndreasNyvang skrev: Nej det er der vist ingen tvivl om

Og til det sidste: der skulle have stået 'sagt på godt jysk' - nogle af os jyder kan godt lide at underdrive i vores meninger :)
Jeg tror bestemt også, at de kan få løst problemerne i sidste ende.
for mig er hele streaming konceptet noget som ikke er til vores fordel (det er så blot min mening/holdning og sådan som jeg ser på det) men nu er jeg rreeeeettttt glad for både MIRAMAX, Dimension Films, Paramount, Universal og DreamWorks (simpelthen en bare FOR FED kombination/sammensætning af selskaber i min verden) så jeg hænger på lidt endnu :-)

prikken over i'et (for mit vedkommende) ville være Sony Pictures som så også har rettigheder til Columbia Pictures, TriStar Pictures, Screen Gems og Metro-Goldwyn-Mayer men...dette kommer vel næppe på tale hverken her og nu eller i den nærmeste fremtid...(det jeg saver dog allermest, det er TCM ((Turner Classic Movies)) - deres katalog med de gamle film)

det jeg mente, det var at jeg ikke ved hvor (talemåde) 'dårlig start = god slutning' stammer fra (du sagde 'sagt på godt jysk' - noget som stammer fra Jylland; jeg sagde det andet og ville også inkludere hvor det så kom fra men...- det har jeg ingen ide om - derfor sagde jeg: '(??? ved ikke hvor det stammer fra :-) )' mellem linjerne :-) )

håber at dit problem bliver løst (snart)
Brugeravatar
Af AndreasNyvang
#345929
Ja det ville være meget godt med mere Sony-indhold eksempelvis
Mht MGM: jeg bruger min søsters spanske Prime Video-profil, og der er de begyndt at have en masse MGM-film, også af ældre dato. Måske kan det være en indikator for, hvilket indhold der vil blive tilgængeligt i Danmark.

Dit brug af udtryk har jeg heller ikke set før.

Og mht problemet: jeg har brugt tips fra tidligere i tråden til at få det til at virke med mit Apple TV, så det er nok mere bare, at jeg er lidt pedantisk :)
Af allo
#345943
det er blot ønsketænkning...

jeg mener at det enten hedder: 'god start = dårlig slutning' eller 'dårlig start = god slutning' - potato - potato men det er noget i den stil som jeg har hørt et par gange i mit liv :-)

det med at være pedantisk det KAN være irriterende en gang imellem - jeg kender selv alt for godt til det :-)
Af lunddal
#345947
allo skrev: 5. okt 2022, 21:29
lunddal skrev:Det er godt klar over, og det var derfor, at jeg spurgte hvorfor du mente, at du skulle kunne se summen af begge tjenester.
jeg ser ikke 'summen af begge tjenester' - jeg mangler bl. ca. 100 serier som der er blevet fjernet ;-)
Da ikke i forhold til andre SkyShowtime. Ifølge tal tidligere i tråden er det relativt få.
allo skrev:
lunddal skrev:Det er dig, der tolker, at det betyder det gamle indhold + nyt.
- det er det absolut ikke...- jeg tolker ikke noget her - det er den 'naturlig' del af overgangene fra den ene tjeneste/app til en anden (hvor den første bliver en fast del af den anden) .
I det her tilfælde lukker ét firma én tjeneste, og et helt andet firma har lavet en ny tjeneste, der bl.a. indeholder indhold fra det første firma.

Indhold fra Paramount+ skal jo også importeres til SkyShowtime, der er en helt anden teknisk back end.
allo skrev:- ja, det er (åbenbart) en del de et par eller 3 problemer som overgangen til Skyshowtime har skabt - men så skulle de lade være med at fjerne så meget til at starte med...
De SKAL jo fjerne det. YouSee har intet med Paramount at gøre mere. SkyShowtime er et helt andet firma.
allo skrev:(og slet ikke når der blev sagt at vi - eksisterende kunder - kan se Paramount+ frem til d.20. Oktober
Det kan kun de Paramount+ kunder, der 20. september betalte for en ny måned. Dem er der sikkert ikke mange af.
allo skrev:af ren nysgerrighed lunddal:
- gider du tjekke (hvis du skulle få tid til det) hvor mange 'Patrick Melrose' afsnit du kan se? og om 'South Park' er også kommet på igen?
Der er S1E2-5 af Patrick Melrose og ingen South Park i SkyShowtime
Af lunddal
#345948
allo skrev: 5. okt 2022, 23:27prikken over i'et (for mit vedkommende) ville være Sony Pictures som så også har rettigheder til Columbia Pictures, TriStar Pictures, Screen Gems og Metro-Goldwyn-Mayer men...dette kommer vel næppe på tale hverken her og nu eller i den nærmeste fremtid...(det jeg saver dog allermest, det er TCM ((Turner Classic Movies)) - deres katalog med de gamle film)
MGM er ejet af Amazon, men TCM (WarnerDiscovery) ejer rettighederne til alle MGM-film frem til 1986, på nær de film, der er frigivet gennem United Artists samt franchises som bl.a. Bond og Rocky.
Af allo
#345955
lunddal skrev: 6. okt 2022, 16:06 I det her tilfælde lukker ét firma én tjeneste, og et helt andet firma har lavet en ny tjeneste, der bl.a. indeholder indhold fra det første firma.

Indhold fra Paramount+ skal jo også importeres til SkyShowtime, der er en helt anden teknisk back end.

De SKAL jo fjerne det. YouSee har intet med Paramount at gøre mere. SkyShowtime er et helt andet firma.

der er forskel om der er tale om den gamle Paramount+ app som ligger f.eks. hos Yousee og den nye Skyshowtime app som er en app, for sig selv...

jeg har en stærk fornemmelse af, at den gamle Paramount+ app som ligger hos Yousee (som har skiftet navnet til Skyshowtime et par dage efter lanceringen af sidstnævnte) forbliver nøjagtig den samme app 1:1 (Paramount+ til Skyshowtime helt uden at der bliver lavet om på selve appen)...- blot med et nyt navn og med nyt indhold - det er kun Skyshowtime via Skyshowtime som reelt er en hel ny app - så det har slet ikke været nødvendigt at fjerne serier (Paramount+, nu Skyshowtime via Yousee) blot for at tilføje dem løbende (selvsamme af slagsen) - og det om og om igen og igen (det er sket et par gange efterhånden at flere serier forsvandt og kom på igen og forsvandt igen og kom så på igen) - de serier og film som ikke bliver en del af den nye tjeneste skulle forblive der (i appen) helt frem til d.20. Oktober (og fjernet efterfølgende) men...f det...bare I (dem som ser Skyshowtime via deres egen app) får undertekster på plads og vi andre får samme indhold d.21. Oktober...


lunddal skrev: 6. okt 2022, 16:06Det kan kun de Paramount+ kunder, der 20. september betalte for en ny måned. Dem er der sikkert ikke mange af.
jeg er så en af dem og jeg er et 100 på at der findes en del som også havde valgt den tjeneste via bl.a. Yousee's bland-selv...

lunddal skrev: 6. okt 2022, 16:06 Der er S1E2-5 af Patrick Melrose og ingen South Park i SkyShowtime

tak fordi du gad at tjekke det for mig

det er helt til grin at det først afsnit ikke ligger hos dig og at der KUN ligger det første hos mig :-) det er en ren parodi :-)


mht. rettighederne:
- det er så ærgerligt at det er blevet sådan men...business er business - den er jeg med på (og jeg er selvfølgelig også med på at alle vil tjene så meget som muligt) og sådan som det er så må jeg 'nøjes' med HBO Max og SkyShowtime enten via Yousee eller ved siden af (hælder faktisk mest til 'ved siden af') - en fin pris for to tjenester (75kr./md. er helt ok...)
Af lunddal
#345958
allo skrev: jeg har en stærk fornemmelse af, at den gamle Paramount+ app som ligger hos Yousee (som har skiftet navnet til Skyshowtime et par dage efter lanceringen af sidstnævnte) forbliver nøjagtig den samme app 1:1 (Paramount+ til Skyshowtime helt uden at der bliver lavet om på selve appen)...- blot med et nyt navn og med nyt indhold -
Ja, for det er bare en knap med logo ind til en sektion.

Tænk på en hjemmeside, hvor de har omdøbt et link i menuen. Siden, du kommer ind på, er den samme, hvor man så har uploadet nye filer i stedet for de gamle.
allo skrev:det er kun Skyshowtime via Skyshowtime som reelt er en hel ny app - så det har slet ikke været nødvendigt at fjerne serier
Ja, SkyShowtime er en ny app fra et andet selskab (som Viacom dog har del i), så nej, der var intet at fjerne. Alt skal tilføjes.
allo skrev:de serier og film som ikke bliver en del af den nye tjeneste skulle forblive der (i appen) helt frem til d.20. Oktober (og fjernet efterfølgende) men...f det...bare I (dem som ser Skyshowtime via deres egen app) får undertekster på plads og vi andre får samme indhold d.21. Oktober...
Den dato har udelukkende noget at gøre med, at det er den dag Paramount+ lukker og slukker.

Der er kunder, der har betalt frem til den dag, og i stedet for at give kunderne penge tilbage, har man valgt at lade tjenesten køre, indtil der ikke er flere kunder.

Ville selvsamme kunder også gerne se indhold fra SkyShowtime, skal de betale dobbelt.

I bund og grund har de glemt, at du nok skulle have lukket for betalinger til Paramount+ en måned før opstart af SkyShowtime, men det er jo ikke den eneste ting, der er gået galt i denne proces.

lunddal skrev:Det kan kun de Paramount+ kunder, der 20. september betalte for en ny måned. Dem er der sikkert ikke mange af.
allo skrev:jeg er så en af dem og jeg er et 100 på at der findes en del som også havde valgt den tjeneste via bl.a. Yousee's bland-selv...
Nej, du er ej. YouSee har udskiftet den ene tjeneste med den anden. Du har ikke betalt dobbelt, så jeg kan ikke se, hvorfor du mener, at skulle have begge ting.

Ja, det er rodet, og det er gået stærkt. Og igen virker det til, at SkyShowtime burde have ventet lidt, så alt var gået ordentligt til, i stedet for det rod, der er nu.
Af allo
#345967
lunddal skrev: Du har ikke betalt dobbelt, så jeg kan ikke se, hvorfor du mener, at skulle have begge ting.

Ja, det er rodet, og det er gået stærkt. Og igen virker det til, at SkyShowtime burde have ventet lidt, så alt var gået ordentligt til, i stedet for det rod, der er nu.
jeg mener ikke at jeg er berettiget til eller 'skal' kunne se det kommende indhold allerede nu - men jeg mener at jeg burde have en mulighed for at kunne se det som jeg har betalt for (til og med d.20. Oktober) og som de selv har lagt ud med at det er sådan det bliver
men siden at de har fjernet så meget af det gamle indhold (de der ca.90+ serier m.f.) så det er kun fair at vi kan se det andet/nyt indhold med det samme - ellers så skulle de bare holde snitterne fra de andre ting ;-)

appen (direkte via SkyShowtime) er ikke klar (de fejl/problemer som I døjer med) og det samme gælder for tjenestens (nyt) indhold - det er kun godt at der kommer flere og flere film og serier på - med de var altså ikke klar fra dag et

jeg ser hvordan det fungerer fra om med d.21.
Af martin.møller
#345982
Det virker som om, at deres app til Apple TV ikke virker med Apple TV match frame rate. Synes billedes hakker. Håber de med tiden går over til at bruge Apples video player.
Brugeravatar
Af Naiera
#345983
Det vidste vi godt, at den ikke gør. I det mindste er indholdet 24 billeder i sekundet. Det der skal være 25 billeder i sekundet (indhold fra Sky, f.eks. den serie med den unge danske skuespiller i hovedrollen) er nok også 25 billeder i sekundet.
Af rlauritsen
#346007
Jeg så første afsnit af 1883 i går via nvidia shield og der var undertekster nederst midt i som normalt. Dog uden sort baggrund, og jeg kan ikke finde noget sted at ændre det på shield. Det kan jeg kun på pc, som vidst ikke ændrer noget på shield.
Af allo
#346010
MartinKlintHald skrev:FYI så har en bruger på Facebook siden fået et svar fra support at undertekst problemet forventes løst på tirsdag.... Vi må se.....
det ligner præcis 1:1 det samme problem som HBO Max døjede med i starten...gad vide om der er tale om den samme kode/design m.m. (deres app og Skyshowtime's app)
Brugeravatar
Af AndreasNyvang
#346023
Fidoble skrev: 5. okt 2022, 22:21 Jeg har stort set fået samme besked fra dem. Dog mener jeg de vasker deres hænder og har faktisk bedt mig om at kontakte SkyShowtime for at få af vide hvordan Kviknet skal løse problemet! Jeg syntes det er dårlig stil og mener helt bestemt det burde være Kviknet der skal tage kontakten og få løst det tekniske, da de formegentlig snakker samme sprog?

Så jeg er ikke helt tilfreds med Kviknets håndtering af det her…
Jeg har lige fået et svar fra Showtime, der sjovt nok kaster bolden tilbage til Kviknet:

"Tak fordi du kontaktede SkyShowtime Kundesupport.

Vi sætter pris på din indsats med selvfejlfinding.

Sørg for, at der ikke er nogen VPN-forbindelse til dine enheder.

Vi vil foreslå dig at kontakte din internetudbyder for at tjekke IP-adressen og rette den, så du nemt kan få adgang til SkyShowtime App.

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du støder på nogen problemer. Vi vil med glæde hjælpe dig."

Jeg har svaret dem tilbage med, at det er bedst, hvis de tager til kontakt til Kviknet. Det er åndssvagt, at de bare kaster bolden frem og tilbage i stedet for at tale sammen.

Hvis du stadig har problemer med det, skal jeg nok fortsætte med at skrive til dem.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 20