Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Naiera
#345468
Den er der altså ikk' endnu.
Af aalb1970
#345540
Ang. SkyShowtime, her er bitrate fra Yellowstone:
Yellowstone ATV.png
Yellowstone ATV.png (265.91 KiB) Vist 3856 gange
Video bitrate er som på Paramount+ kanalen i Apple TV, men surround sound mangler. Det er kun understøttet på nogle Android enheder.
Brugeravatar
Af Naiera
#345541
Så videokvaliteten fejler, på papiret, ikke noget videre for 1080p. Så mangler de “bare” match frame rate og 4K…
Brugeravatar
Af Gyzzo
#345594
Så blev det endelig tid til en opdatering af skemaet.

SkyShowtime, Pluto TV og BritBox tilføjet listen.

Jeg har endvidere tilføjet 4K SDR-målinger fra Naiera, samt målinger af Waoo foretaget af K-andersen.

Discovery+ har hævet barren og har nu materiale, der kommer op i nærheden af 10Mbps. Containeren for det Dolby Vision-materiale, som jeg testede hos HBO Max, var ændret fra cdh1 til qdh1. TV2 Play anvender nu også 50fps på udvalgt arkivmateriale - eksempelvis Vild Med Dans.

Ønsker:
- Nye målinger fra Viaplay - både sport og film/serier.
- Målinger af YouSee Play
- Nye målinger af Telia TV
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#345645
Så er både DRTV og TV 2 Play blevet klar med 4K-streaming.

DRTV klar med første serie i 4K-kvalitet i denne uge

TV 2 Play streamer nu i 4K-kvalitet

De skifter begge til HEVC. Mine indledende målinger ligger på omtrent 12-15 Mbps, men det er en kort måling fordi jeg har siddet og skrevet artiklerne ved siden af. Jeg vil lade streams køre lidt længere senere. Ellers byd gerne ind. Stadig stereo.
Brugeravatar
Af Naiera
#345651
Så mangler vi "bare" at de har 24Hz-indhold liggende i 24Hz, i stedet for det der speed-up pjat.
Af lkodk
#345652
Det kunne se ud som at de på TV2play har fået fikset deres 6-sekunders hak på AppleTV med det ny codec.
Jeg kan ihvertfald ikke fange det på det afsnit af sæson 9 af Badehotellet jeg tester med.
På et afsnit af sæson 8 med det gamle codec er det fortsat meget tydeligt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#345742
lkodk skrev: 27. sep 2022, 17:53 Det kunne se ud som at de på TV2play har fået fikset deres 6-sekunders hak på AppleTV med det ny codec.
Jeg kan ihvertfald ikke fange det på det afsnit af sæson 9 af Badehotellet jeg tester med.
På et afsnit af sæson 8 med det gamle codec er det fortsat meget tydeligt.
Vi hører det samme andetsteds – har ikke selv nået at kigge selv.

Jeg vil også tro, at det hænger sammen med skiftet fra MPEG4 til HEVC. De må samtidig have fået ny hardware til enkodning.
Brugeravatar
Af TBC
#345788
Rasmus Larsen skrev: 27. sep 2022, 15:26De [DR+TV2] skifter begge til HEVC.
Også på 1080p? [i så fald: Fedt!] ...eller er det bare det vanlige mønster med 4K = HEVC?
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 47