Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KimKaos
#344355
Nu er det over 6 mnd. siden jeg droppede Netflix - normalt har de været en af de få jeg ikke regelmæssigt har udskiftet - men i vinters fik jeg nok af deres mere og mere ringe udbud og konstant stigende priser

Nu skriver de til mig hver eneste uge og tigger mig om at komme tilbage - det er der også andre der gør - men modsat Netflix har de alle et eller andet tilbud; få 3 mnd. betalt for 1 eller 6 mnd. til 1/2 pris eller lign.

Netflix har intet at tilbyde - det ser ud til Netflix gå ind i en fase af desperation, der ikke rigtig giver meget mening.

En ting er deres indholdskrise med et mere og mere udvandet indhold og særdeles ringe egenproduktioner men også deres angreb på de betalende kunder de har tilbage med trusler om de vil slå hårdt ned på deling mv.

Måske er der nogen der skulle forklare dem at det ikke er vejen frem - vi er mange der ønsker et indhold der er værd at bruge tid på og til en mere fornuftig pris - Jeg føler ikke noget behov at skulle betale dem det dobbelte af hvad alle andre forlanger - Netflix har mange rivaler og langt de fleste har efterhånden bedre indhold og mere spiselige priser

Så kære Netflix hvis I vil have mig tilbage så skru op for kvaliteten og ned for prisen og find en mere kundevenlig tone frem og måske gør det muligt at kunne nøjes med en samtidig session i højeste kvalitet så jeg ikke skal betale for 4 samtidige brugere
Af allo
#344359
indholdet er gennemsyret (og har været det længe) af politisk propaganda og div. agendaer (gælder alle efterhånden) og der bliver ikke lavet om på det før folk siger fra - og den eneste måde af sige fra på, det er at opsige sit abonnement

for Netflix (og for alle andre) drejer det sig udelukkende om en ting og en ting only:
- statistikker/tal - og that's it!

og er det plus på kontoen så bliver der ikke lavet om på noget

f.eks. IMDB fjerner alt for mange sande men negative anmeldelser (samme gælder selvfølgelig Google's, Youtube m.f. søgninger og hvad der bliver fjernet, blokeret, foretrukket) og alt for mange falske gode anmeldelser er med til at løfte billedet - det gør det ikke bedre...

KimKaos skrev:Nu skriver de til mig hver eneste uge og tigger mig om at komme tilbage - det er der også andre der gør - men modsat Netflix har de alle et eller andet tilbud; få 3 mnd. betalt for 1 eller 6 mnd. til 1/2 pris eller lign.

Netflix har intet at tilbyde - det ser ud til Netflix gå ind i en fase af desperation, der ikke rigtig giver meget mening.


man burde slet ikke lade sig fange af 'gode tilbud' - for gør man det så er man igen en del af statistikken og automatisk en del af problemet ('se...folk vender tilbage så det er i hvert fald ikke indholdet eller vores politik vedr. alt muligt som der er noget galt med/noget som vi skal lave om på...')

det der sker med Netflix (og andre), det er at folk brokker sig og truer med alt muligt men 99 ud af 100 gør (som altid) alligevel ikke noget som helst ved det i sidste ende...

for de fleste er det meget nemmere at tænde for en tjeneste som selv foreslår alt muligt og bare helt passivt og stort set helt uden at tænke/uden at tænke sig om klikke på 'play' frem for selv vælge hvad der er godt for en...

du har nu en god mulighed for at opleve (hvis du ikke kender dem i forvejen :-) ) mange-mange-mmaaaaaanngge gode (!LANGT! bedre end det som bliver produceret i dag) film fra gode gamle dage...- og det helt gratis (og selvfølgelig lovligt...)
Brugeravatar
Af SealDK
#344360
allo skrev: 9. aug 2022, 14:52
du har nu en god mulighed for at opleve (hvis du ikke kender dem i forvejen :-) ) mange-mange-mmaaaaaanngge gode (!LANGT! bedre end det som bliver produceret i dag) film fra gode gamle dage...- og det helt gratis (og selvfølgelig lovligt...)
I den grad SÅ enig, generelt har alle disse streaming udbydere, været med til at sænke fokus på gode filmproudktioner (det er ihvertfald min ydmyge opfattelse) - Der er til gengæld blevet produceret et væld at serier, serier hvor en stor del kun "holder" ift kvalitet, i sæson 1 og evt endda de første episoder.

Der er LANGT imellem en god velproduceret film, til gengæld er vi oversvømmet i serier med kvalitets niveau under middel, helt efter devicen kvantitet frem for kvalitet, øv :) Så helt enig, ældre film af høj kvalitet er TOP NOTCH! :)
Brugeravatar
Af Naiera
#344366
allo skrev: 9. aug 2022, 14:52 indholdet er gennemsyret (og har været det længe) af politisk propaganda og div. agendaer …
:s :s :s :s :s :s :s
Af kabri
#344395
Jeg synes stadig netflix er en overordnet fin tjeneste men prisen nærmer sig noget der er for højt. Der er efterhånden en overflod af nyt indhold derude så det er på tide at fokusere på kvalitet over kvantitet.
Af Ghidora
#344406
Jeg er enig i at Netflix er for dyrt i forhold til konkurrenterne, men tror også mange af konkurrenterne har valgt at prissætte sig meget lavt for overhovedet at have en chance, HBO Max er i krise og Disney+ hæver også sine priser.

Det der går mig mest på er at kvaliteten ændre sig ud fra hvilket abonnement man vælger! det er tåbeligt!