Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#342748
mkirkelund skrev: 25. maj 2022, 15:07 Hvordan ser det ud med Youtube?
YouTube har som minimim 23,976, 24, 29,97, 50 og 59.94 fps materiale liggende

Frameraten kan automatches på en Shield med brug af appen Refresh Rate. Til gengæld kan Shielden lige som ATV 4K Gen 1 ikke afspille HDR, da disse afspilleres videochip er designede før og uden VP9 profile 2, som kræves for decodning af color depth 10–12 bit, ved chroma subsampling: 4:2:0. HDR encodet som VP9 profile 2 kræver med andre ord et nyere TV eller en nyere streamingbox der har profile 2 - som så til gengæld oftest (2022) ikke har automatisk framerate skift.

Den imho nemmeste måde at modtage BÅDE HDR fra YouTube på OG samtidigt relativt hurtigt at kunne matche frameraten manuelt, hvis man skal se en længere video, er med en PC - der er formenligt også playere til PC der kan automatche frameraten fra YouTube for en, men det har jeg ikke sat mig nærmere ind i.
#344384
Seneste opdatering af YouTube appen åbner for match af SDR/HDR.

Dermed kan man, hvis man har Apple TV 4K 2021 (kun 2021-udgaven), nyde YouTubes HDR uden hele tiden at skulle køre boksens videooutput i HDR.

Appen matcher også billedfrekvens, men folkene hos YouTube har godt og grundigt gjort det til en elendig brugeroplevelse. Jeg ved ikke hvordan de har formået at fejle på denne måde, men YouTube laver nyt HDMI-handshake selv når Apple TV 4K står på den rigtige frekvens. Dvs. har man sin Apple TV 4K stående til 4K 60Hz, så får man sort billede ved opstart selvom videoen er i 30fps. Det er naturligvis ikke nødvendigt, da det allerede matcher. I praksis betyder det, at der før og efter alle videoer – selv YouTubes uendelige strøm af reklamer – fremkommer sort skærm i 1-2 sekunder. Det er en ret frustrerende brugeroplevelse – oven på en i forvejen tiltagende frustrerende reklame-tjeneste.
#353240
Hvis I synes, at jeres Disney+ app kører meget trægt efter seneste opdatering, så er det fordi udviklerne hos Disney har jokket i spinaten. Appen skifter f.eks. ikke væk fra 24Hz når man afslutter en video i 24fps, hvorfor appen kører med 24 opdateringer per sekund i menuerne. Først når man går ud af appen kommer man tilbage til sin normale 50Hz eller 60Hz.

Det må være de gerne rette snarest muligt.
#354763
DRTV er begyndt at vise samme størrelse undertekster som film købt inde på Itunes igennem min apple tv boks, hvilket er rigtig lækkert. Før var de kæmpe store og klodsede synes jeg. Nu mangler de bare at fjerne DR logoet, få en højere bit rate, og sende i korrekt 24FPS. Hvis disse 3 ting kommer på plads så er der ofte mange gode film at se derinde og jeg vil personligt komme til at se en del film derinde. Og det er på en måde gratis da det er betalt over licensen.

Bliver det mon nogensinde en realitet at DRTV kommer til at sende i korrekt 24FPS i fremtiden når selv store streamingtjenester som Skyshowtime og HBO MAX ikke kan finde ud af det?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7