Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#343360
Hej med jer.

Er der andre som har ødelagt 5.1 lyd på nogle af de nye titler på Viaplay? Bla. Seal Team afsnit 1 i den nye sæson (mener det er dæsson 5).
Alt lyd er kun i venstre bagkanal. Stereo sporet virker fint.
#343377
Jeg har prøvet igennem AppleTV4K samt en ditto Gen.2

I hvert sit setup med henholdsvis en Yamaha Avantage A880 samt en Yamaha RXV-787.

Så hvis jeg kunne lokke en anden, som normalt modtager 5.1 lyd via apple tv fra viaplay, til at teste Seal Team Sæsson 5 afsnit 1 (der er flere andre titler som fejler - Men bare for lige at starte et sted).
#343403
Samme issue her med det foreslåede afsnit. Talen kommer alene fra venstre baghøjtaler.

Anvender Pioneer VSX-920 som receiver. Samme resultat både igennem Apple TV 4K (1. gen) og Chromecast med Google TV.
#343404
Super.
Tak for input.
Bekræfter at jeg ikke er hel idiot :-)
Viaplay er dog umulige at få i tale om problemet.
Deres eneste forslag er at jeg skal nulstille alt udstyr og starte forfra - Man bliver sku lidt træt af deres "det står i min drejebog" tilgang til tingene.
#343412
På Apple TV kan man, så vidt jeg lige kan se, ikke skifte mellem lydspor. Godt at jeg stadig kun er i gang med sæson 1 af Seal Team :-)
#343467
Provinsen skrev: 1. jul 2022, 12:47 Måske lidt offtopic har du at streame gennem den indbyggede viaplay app i tv ellers kan den hentes i lgs content store
Det er alene testet via apple TV4K samt en 4Kv2 og Chromecast (sidste virker ikke officielt - Men virker med alle deres andre titler).
#343468
ZackGem skrev: 1. jul 2022, 17:07
Provinsen skrev: 1. jul 2022, 12:47 Måske lidt offtopic har du at streame gennem den indbyggede viaplay app i tv ellers kan den hentes i lgs content store
Det er alene testet via apple TV4K samt en 4Kv2 og Chromecast (sidste virker ikke officielt - Men virker med alle deres andre titler).
Hej. Jeg testede dit problem med viaplay appen på mit LG en 17 model.... samme problem. Jeg har fejlmeldt problemet til viaplay telefonisk. De havde fået meldinger om dette allerede og vil nu kigge på det :)