Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af OleA
#342144
TBC skrev: 30. apr 2022, 18:45 😱 + 😭

ps. Hvordan får du/man adgang til det readout?
De fleste tv har en ‘info’ knap som kalder bitraten frem på Netflix. Dog ikke LG tv. Du kan dog med en LG Remote app finde knappen. Det gjorde jeg på mit forhenværende Lg tv.
Brugeravatar
Af TBC
#342145
OleA skrev: 30. apr 2022, 18:53
TBC skrev: 30. apr 2022, 18:45 😱 + 😭

ps. Hvordan får du/man adgang til det readout?
De fleste tv har en ‘info’ knap som kalder bitraten frem på Netflix. Dog ikke LG tv. Du kan dog med en LG Remote app finde knappen. Det gjorde jeg på mit forhenværende Lg tv.
Jeg så at posteren havde Sony TV og Shield, hvilket jeg også selv har, så det var derfor jeg var interesseret i hvad det var han kunne finde frem på hvad - og hvordan (App? Genvej på Remote? eller?). Jeg har godt nok et ATV 4K ståede og trække støv, som har funktionen. Men da det jo er helt ekstremt lukket, diskriminerende og xenofobisk har jeg jo ikke fået lov af Tim Cook og Co til til at have adgang til readouts fra det, som straf for at det er det eneste æbleprodukt i huset.
Af OleA
#342151
Har Sony ikke en i+ knap?

På Shield er det vist f8 hvis du tilslutter tastatur.
Senest rettet af OleA 30. apr 2022, 22:19, rettet i alt 1 gang.
Af barslund69
#342152
4k på Netflix kører normalt 15.25mb Max her
Men her til aften så jeg en serie hvor jeg kørte 18.15 mb. Det har jeg ikke oplevet før
Af Hanga
#342156
Ja det er som sagt kun Better Call Saul hvor jeg har konstateret den meget lave bitrate - og det undrer mig jo at en af deres største serier streames med dårligst kvalitet?

OleA har ret... hvis du bruger tv'ets app kan du klikke på info knappen på din remote, hvis du bruger shield er du mig bekendt nød til at tilslutte et tastatur. Mine screenshot er fra TV'ets app.
Brugeravatar
Af TBC
#342157
OleA skrev: 30. apr 2022, 22:07 Har Sony ikke en i+ knap?

På Shield er det vist f8 hvis du tilslutter tastatur.
Har kendskab til LG's VRR informationbar, men har faktisk aldrig hørt om ovenstående eller tidligere har tastatur tilsluttet hverken TV eller Shield men google mig på ovenstående hint frem til at det med tastatur og F8 skulle gælde Android TV, som sådan - og vel derfor burde virke på både Sony TV og Shield?

Jeg har søgt efter både apps og metoder tidligere uden held. Men på ovenstående info og med "f8" i søgesyntaxen findes der mindsandten svar "derude":


Takker mange mange gange! Det vil jeg prøve når jeg er hjemme igen efter weekenden :D
Af Hanga
#342163
TBC skrev:
OleA skrev: 30. apr 2022, 22:07 Har Sony ikke en i+ knap?

På Shield er det vist f8 hvis du tilslutter tastatur.
Har kendskab til LG's VRR informationbar, men har faktisk aldrig hørt om ovenstående eller tidligere har tastatur tilsluttet hverken TV eller Shield men google mig på ovenstående hint frem til at det med tastatur og F8 skulle gælde Android TV, som sådan - og vel derfor burde virke på både Sony TV og Shield?

Jeg har søgt efter både apps og metoder tidligere uden held. Men på ovenstående info og med "f8" i søgesyntaxen findes der mindsandten svar "derude":


Takker mange mange gange! Det vil jeg prøve når jeg er hjemme igen efter weekenden :D
Men altså er der ikke en simpel info knap på din Sony fjernbetjening? Vi har aldrig skrevet noget om at tilslutte tastatur til tv'et.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk


Brugeravatar
Af TBC
#342229
Hanga skrev: 1. maj 2022, 09:49 Men altså er der ikke en simpel info knap på din Sony fjernbetjening? Vi har aldrig skrevet noget om at tilslutte tastatur til tv'et.
Nå, jeg kom hjem igen og fandt ud af at infoknappen virkede som angivet - Det samme med "f8" på tastatur til Shield og alle andre Android enheder vil jeg tro, men kun i Netflix mens "info"/"F8" i andre app fungerer til anden "info" (som var det eneste jeg hidtil kendte den for - sjovt at jeg aldrig har 'ramt' den i Netflix før nu)

Men jeg var lidt for optimistisk, jeg troede det var et regulært live-readout, hvor man kunne følge scenernes dynamiske behov for bitrate, (som f.eks. i PowerDVD eller ATV's "Average bitrate") men det lader til at være samme info om bitraten, som man kan få opgjort i Netflix appen til Windows eller på ATV som "Indicated bitrate - avg". Men nuvel, det er da bedre end ingen ting, da lige netop den opgørelse jo trods alt er den absolut mest præcise bitrate opgørelse man kan få at gøre godt med, fra metadata om titlens gennemsnitlige bitrate, som titlen nu en gang ligger på udbyderens server i den tilhørende opløsning.
Af K-andersen
#342589
Hej

Har lige opdaget at Waoo er begyndt at sende AC3 5.1 på nogle kanaler. TV2'erne og nogle gange på TV3 kanalerne.
Bitrate 6,4-9 Mbit 1080 25/50Hz og med AC3 lyd


Brugeravatar
Af Naiera
#342637
Selvfølgelig er det 50Hz.
Brugeravatar
Af Naiera
#344069
Ved vi egentlig hvilke tjenester der har mulighed for 4K SDR? F.eks. Apple TV kan jo ikke konvertere HDR til SDR, så streaming-tjenesten skal have en 2160p-udgave uden HDR liggende. Ellers får man bare 1080p, hvilket jo nok er tilfældet ved flere af dem.
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 47