Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasBundgaard
#348514
Hej,

Jeg håber at I kan hjælpe mig. Jeg har dette her LG TV og det er ca 6 år gammel. Problemerne er følgende:

1) Det hopper af WI FI
2) Det kan nogle gange ikke finde mit WiFI( 5 GHz)
3) Jeg kan ikke taste koden ind på min mobil hvis jeg vil bruge denne som hot spot
4) Når jeg taster koden ind til mit Wi-FI så skriver den( enhed kan ikke oprettet forbindelse til netværk)Kunne ikke finde tilgængeligt netværk. kontroller status og prøv igen.

Kan I komme med et kvalificeret indspark.

Mange tak og god jul og godt nytår.
Thomas
Brugeravatar
Af hans123
#348519
Første tanke er at du har dårligt wifi.

Måske du kan prøve 2.4 GHz i stedet da det har lidt bedre rækkevidde.

Måske flytte router til bedre placering.

Måske skal tv nulstilles og og alt installeres på ny.
Af ThomasBundgaard
#348523
Mange tak for svar, Hans:0)

Jeg kan ikke flytte routeren til en bedre placering, da der ikke er nok ledning ud fra til at forlænge den til et andet sted.

Hvordan skal jeg tilgå 2,4 GHz i stedet for mit 5 GHz? de to netværk hedder noget forskelligt!

Jeg har prøvet at nulstille tv´et og dermed starte forfra, men lige lidt hjælper det.

Mange tak for hjælpen.

Mvh.,
Thomas
Af Axlon
#348525
ThomasBundgaard skrev: 31. dec 2022, 10:58 Hvordan skal jeg tilgå 2,4 GHz i stedet for mit 5 GHz? de to netværk hedder noget forskelligt!
Jamen hvis de hedder noget forskelligt, så er det da bare at koble op på dit SSID som tilhøre 2,4GHz netværket istedet for 5GHz.
Af ThomasBundgaard
#348561
Kan man måske købe en WIFI forstærker, der gør at signalet er kraftigere og derved kan mit LG lettere finde det? Eller vil det ikke virke?
- Lige nu tager fjernsynet utrolig lang tid om, at finde netværket, og når det er fundet så kan man ikke logge sig på det.

Mange tak for svar.

Thomas
Af ThomasBundgaard
#348562
Axlon skrev: 31. dec 2022, 14:42
ThomasBundgaard skrev: 31. dec 2022, 10:58 Hvordan skal jeg tilgå 2,4 GHz i stedet for mit 5 GHz? de to netværk hedder noget forskelligt!
Jamen hvis de hedder noget forskelligt, så er det da bare at koble op på dit SSID som tilhøre 2,4GHz netværket istedet for 5GHz.
Det må du gerne forklare bedre:0)
Af Theiswi
#348565
Mit gamle LG fjernsyn kunne ikke lide da jeg ændrede netværkets navn på hotspot på mobilen. Noget med små og store bogstaver. Meget mystisk, men da jeg ændrede det til hotspotnavn: mitnet kodeord: kode9999 gik den lige igennem.
Hvis det virkelig er ikke signalet som ikke er stærkt nok, så spørg først din internetudbyder om de kan hjælpe med en ny router eller en mesh løsning.