Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Buch
#348307
Jeg har haft problemer med den indbyggede Chromecast på mit SONY 55" 4K UHD LED TV KD55XE9005BAEP.
Det har taget ca. 5min om at finde signalet når jeg tænder.

Derfor købte jeg en ny Chromecast (den med egen fjernbetjening) og deaktiverede den indbyggede.

Chromecast virkede øjeblikkeligt og jeg troede at problemet var løst. Det viste sig dog, at billedet hakker. Det er ikke konstant. Der kan være flere minutter i mellem, og efterfølgende står tv og tænker i 20sekunder før det streamer videre.

Problemet er både på tv2 og dr.

Jeg har et andet ældre tv med samme afstand til routeren, og der er ingen problemer, så det er ikke wifi.

Jeg har desuden fået Hiper til at låse forbindelsen fast på 2,4.

Jeg har desuden forsøgt at ændre opløsningen fra 1080p - 60. Til 1080p -50. Uden held. Prøvede også en lavere opløsning, hvor det stadig var med 50hz, men det hjalp heller ikke.

Jeg er ikke i tvivl om, at det er en indstilling jeg skal have ændret på, men hvilken?
Af TFL
#348313
Jeg har nøjagtig de samme indstillinger på min Chromecast 4K og ingen problemer via Youtv . Hvem streamer du igennem? Har også Hiper, men kører 5Ghz. Har du prøvet at få det over på 5ghz?
Af Ddur
#348316
Er Chromecast'en placeret bag dit tv? Såfremt, prøv da at trække den væk fra tv'et. Nogle gange kan tv'et fungere som en slags skjold for signalet.
Af Buch
#348447
Hvordan tjekker jeg billedindstillingerne på hdmiporten?

Vil prøve at ændre til 5ghz

Kan ikke få Chromecast væk fra tv, da min hdmiport sidder helt inde bag fjernsynet
#348449
Buch skrev: 23. dec 2022, 08:49Chromecast virkede øjeblikkeligt og jeg troede at problemet var løst. Det viste sig dog, at billedet hakker. Det er ikke konstant. Der kan være flere minutter i mellem, og efterfølgende står tv og tænker i 20sekunder før det streamer videre.

Problemet er både på tv2 og dr.

Jeg har et andet ældre tv med samme afstand til routeren, og der er ingen problemer, så det er ikke wifi.
Det lyder for mig som dårlig WiFi-forbindelse og at bufferen på streamet løber ud.

Selvom det virker på et andet TV, så kan det stadig godt være tilfældet. Mange TV-skærme har en bagside, der afskærmer trådløse signaler så de ikke forstyrrer TV'ets elektronik. Hvis en Chromecast dermed sidder på bagsiden af TV'et, og særligt ved væghængt TV, så kan forbindelsen være dårlig. Dertil kommer, at Chromecast i forvejen ikke har den bedste WiFi-antenne.
#348469
Jamen altså hvis streamet stopper og står og tænker før det går igang igen, så er det bufferen der løber tør, hvilket med al sandsynlighed betyder, at WiFi-forbindelsen ikke rækker hen til Chromecast.

Overvej muligheden for kablet internetforbindelse, som mploug40 nævner, eller alternativt en ekstern boks såsom Apple TV 4K, der ikke vil blive generet af TV'ets afskærmning på bagbeklædningen.
Af Buch
#348476
Jamen forbindelsen ser umiddelbart ud til at være fin nok 4/5 streger, og det forklarer desuden ikke hvorfor jeg ikke døjer med mit gamle fjernsyn med Chromecast som er placeret med samme afstand til routeren.

Kan det ikke være min router?
Af TFL
#348488
Jeg antager umiddelbart at du ikke caster, men bruger de apps som er på selve Google TV :) Men hvis du caster så vil jeg anbefale at slå “hjælp til wifi” fra.
Er det “kun” DR og TV2 der er problemer på?