Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mploug40
#348578
Jeg vil anbefale en kablet forbindelse til Chromecast'en eller som minimum, at Chromecast'en blive flyttet, så den kommer uden for skærmen - som Ddur har skrevet.
Af mploug40
#348733
Har du undersøgt, om det er muligt at få Chromecast'en uden for TV'et evt. vha. et HDMI forlængerkabel?
Er det muligt at få en kablet netværksforbindelse til Chromecast'en?
Af Buch
#348738
Har ikket fået det gjort endnu.

Kom til at tænke på, at problemerne kun har været der i den tid hvor jeg har haft bredbånd igennem Hiper. Før havde jeg Stofa. Kan det have betydning? Eneste forskel burde jo være routeren, og jeg har netop fået den nyeste model fra Hiper, og problemet er ikke forsvundet?

Bør jeg skifte udbyder?
Af mploug40
#348746
Jeg tror ikke du bør skifte udbyder.
Det kan være, at der skal ændres nogle opsætninger på routeren. Kontakt evt. Hiper for dette.
Måske skal routerens firmware opdateres. Er både 2.4 Ghz og 5 Ghz aktiveret under WiFi på routeren?
Det kan være at der skal konfigureres noget med Multicast og IGMP på routeren, men spørg evt. Hiper om det.
Af Buch
#348747
Ok

Jeg kontakter Hiper mandag. Før jeg fik skiftet routeren (fik ny fredag) var jeg i kontakt med dem 5gange, hvor de skiftede kanal, låste på 2,4 og senere på 5. Resultatet blev til sidst at jeg fik den nye router.

Har nu bestilt forlænger kabel til Chromecast.

Hvis ingen af ovenstående ting virker, bør jeg så forstærke mit wifi signal? Hvis ja, hvilken wifi forstærker bør jeg vælge?