Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#345169
Jeg oplever at lyden forsvinder når jeg afspiller indhold i Disney+ og HBO Max.
Der er lyd til at starte med, men der ingen lyd er, hvis jeg spoler frem eller tilbage, eller når næste episode starter.
Der sker kun ved disse to apps, jeg har ikke oplevet det i Netflix, TV2 Play, DRTV eller andre streamin apps.
Jeg har prøvet mig frem med at afinstallere og geninstallere dem, og til sidst nulstille TV’et, og starte helt forfra.
Men det har ikke afhjulpet problemet. :s

Nogen der har oplevet dette issue, eller ved hvad det kan skyldes?
(Det drejer sig om Sony A90J med Google TV.)
#345181
Jeg synes, at der har været en del tråde på det seneste, der handler om udfald i lyden sendt fra Android TV-skærme, som er tilsluttet eksterne lydsystemer. Jeg ved ikke, om det er noget i apps, skærme eller softwaren.

Hvis det er et stereo-setup, der sidder til din Onkyo, så kan du eventuelt prøve at sætte Sony A90J til at udpakke og udsende PCM lyd i stedet for bitstream. Det gøres et sted under lydindstillingerne. Desværre virker PCM højest med 2.0 når der er tale om normal HDMI ARC eller optisk udgang.
#345192
Det er surround setup jeg har (5.0.2), atmos uden subwoofer.
Jeg skulle til at vælge PCM, men prøvede mig frem med at ændre lydoutput: Digital lydudgang fra "Auto 1 Udsend komprimeret lyd uden ændring" til "Auto 2 Udsend kun komprimeret lyd til multi-kanalindhold uden ændring", og det lyder til at have løst problemet...krydser fingre for at det var det, og at problemet ikke vender tilbage. 😁
Tak for tippet. 🙂
#345203
alle problemer med lyd i Disney Plus mod apk streaming-applikationer er et problem fra udviklernes side. Hvis det er muligt, så prøv at installere en ældre version af appen, når alt fungerede fint. Hvis der ikke er flere problemer, vil problemet blive løst i efterfølgende opdateringer.