Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af BlueFox
#342210
Jeg er blevet den lykkelige ejer af et LG C1 48" tv og i modsætning til alle YouTube videoer jeg har set om C1, så bryder jeg mig ikke om MagicRemoten!
  • Er der nogen der kan fortælle gig hvordan jeg får Text-tv frem? Der er ingen tast på remoten.
  • Og hvad kan jeg bruge de 4 farvede taster, rød grøn, gul og blå til?
    (Jeg har ingen gaming boxe).
  • På tuben kan jeg se at de kan komme ind i en forhandler menu, hvordan gør jeg det?
  • Og jeg kan se at jeg kan slå LG logoet fra, når tv'et slukkes, igen hvordan gør jeg det?
Ellers er jeg ovenud tilfreds!
Af HrJensen1
#342217
Text tv får man frem ved at trykke på ... knappen, lige under tallene. Det hedder Teletext. Men begræns bruget, for ikke at risikere eventuel burn-in. Det ikke sikkert at der sker noget - men det er en risiko med så store kontraster mellem tekst og sort skærm. Så brug hellere en tablet eller telefon, og tjek dine sportsnyheder og tipstal der.

Forhandler menuen, som du kalder den, eller service menu, har du ikke noget at gøre inde i, så det giver ikke nogen mening at komme derind, da det kun er for fagfolk.

Så vidt jeg husker, kan du ikke slå det logo fra
Brugeravatar
Af BlueFox
#342221
Tak for svar!
Jeg skal nok begrænse brugen af Text-tv. Jeg havde været i den menu, men ikke set Teletext.
Forhandlermenuen har nogle flotte billede demoer, det er bare dem jeg gerne vil se - vise frem!
På YouTube er der nogen der anbefaler at slå LG Logoet fra, men det har ikke den store betydning.

Mit gamle LG tv har en A650 MagicRemote, den virker fint til det nye fjernsyn, dog kan det sagtens tænkes at der er funktioner den ikke kan aktivere.
Af HrJensen1
#342222
Hvis du kører på en ekstern boks, får du ikke Teletext muligheden - det er kun på intern tuner.

Ja, man kan ikke krydse fjernbetjeninger, og forvente at alle funktioner virker. Tænd og sluk virker, og måske også tal og kanal +/- og lidt lyd. Alt derudover er vist mere held, hvis det virker :)
Brugeravatar
Af BlueFox
#342224
Du har nok ret i at det er held, men der er nu ret meget der virker ud over det du nævner, kan jeg tilføje Home, Netflix, Amazon, Info, Guide, Text, Søg, Back, optagelses tasterne (incl spol og rec), indstillinger, Input valg (stik med ledning), og OK, alle på min gamle NON MagicRemote AKB75095338
Vedhæftede filer
Remote.jpg
Remote.jpg (286.82 KiB) Vist 4118 gange
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#342237
Enig i at Magic Remote er ganske ulidelig i brug. Det er i øvrigt noget vi lægger vægt i alle vores anmeldelser af LG TV her på Flatpanels.

BlueFox skrev: 2. maj 2022, 18:23
  • Er der nogen der kan fortælle gig hvordan jeg får Text-tv frem? Der er ingen tast på remoten.
  • Og hvad kan jeg bruge de 4 farvede taster, rød grøn, gul og blå til?
    (Jeg har ingen gaming boxe).
  • På tuben kan jeg se at de kan komme ind i en forhandler menu, hvordan gør jeg det?
  • Og jeg kan se at jeg kan slå LG logoet fra, når tv'et slukkes, igen hvordan gør jeg det?
2. De farvede taster bruges med tekst-tv. Det er derfor de eksisterer. Den grønne tast har en dobbelt-funktion, hvis man trykker på den gentagne gange. Så viser den information om input-signalet.
3 og 4.. Er det service-menuen? I så fald kræver det en service-fjernbetjening. Vær opmærksom på, at mange ting kan gå galt derinde og garantien som udgangspunkt ikke dækker, hvis du ødelægger noget.
Brugeravatar
Af BlueFox
#342249
Tak Rasmus.
Jeg bruger faktisk mest min gamle LG fjernbetjening (vist ovenfor), det er visk kun zoom funktionen der ikke virker, men nå ja fjernsynet understøtter ikke denne funktion ;-)
Det er de der farve demoer jeg gerne vil se.

Brugeravatar
Af bbplayer
#342252
HrJensen1 skrev: 2. maj 2022, 21:49 Hvis du kører på en ekstern boks, får du ikke Teletext muligheden - det er kun på intern tuner.
Det er så ikke korrekt. Har selv satboks og teletext/TekstTV på min på de kanaler som bruger det, og især på Tysk TV er der masser af tekst tv i brug. Så jo du får teletekst på eksterne bokse, man skal bare have det rigtige signal, og jeg gætter på DVBC,S2,T alle tilbyder teksttv på eksterne bokse.

Og hvis du kun mener knappen, så jo. Med simplink får man jo teksttv frem på forskellige måder afhængig af mapping til ekstern boks :)
Brugeravatar
Af BlueFox
#342255
bbplayer skrev: 3. maj 2022, 16:36
HrJensen1 skrev: 2. maj 2022, 21:49 Hvis du kører på en ekstern boks, får du ikke Teletext muligheden - det er kun på intern tuner.
Det er så ikke korrekt.
Det har du ganske ret i, jeg har en Xoro og en BlueTinum boks tilsluttet og de har begge text-tv/teletext, men det har ikke rigtigt noget med mine oprindelige spørgsmål at gøre, så jeg undlod at kommentere det.
Af HrJensen1
#342257
BlueFox skrev: 3. maj 2022, 18:46
bbplayer skrev: 3. maj 2022, 16:36
HrJensen1 skrev: 2. maj 2022, 21:49 Hvis du kører på en ekstern boks, får du ikke Teletext muligheden - det er kun på intern tuner.
Det er så ikke korrekt.
Det har du ganske ret i, jeg har en Xoro og en BlueTinum boks tilsluttet og de har begge text-tv/teletext, men det har ikke rigtigt noget med mine oprindelige spørgsmål at gøre, så jeg undlod at kommentere det.
Ja, du har Teletext på boksen, men kan ikke aktivere det med tv's fjernbetjening - med mindre at tv'ets fjbt kan betjene tv boksen :)
Brugeravatar
Af BlueFox
#342315
Logoet fjernes ved at trykke en del gange hurtigt efter hinanden på Højttaler knappen, derefter er muligheden for neden i denne 'hemmelige' menu.

Og her er den forhandler tilstand jeg efterlyste:
Indstillinger/Generelt/Enheder/TV-administration/Hjemme-/butikstilstand

- men ikke videoerne