Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#341945
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Panasonic JZ1000. Omend alt er fantastisk på den, så føler jeg at OS er stærkt begrænsende, særligt pga. manglende airplay og få tilgængelige apps apps.

Jeg ville derfor høre om streaming kvaliteten ved at gøre brug af en chromecast vil være mærkbart dårligere end de indbyggede tv led apps?
Vil chromecast desuden være den bedste ikke "premium" løsning eller bør jeg overveje andet?
#341954
Jeg har forgængeren HZ1000 og har valgt at bruge et Apple tv til streaming, jeg har også en chromecast tilsluttet og den er blevet brugt to gange på et år, så jeg vil anbefale et Apple tv. Det er uden problemer og når du har sat cec til kan du styre det hele med en fjernbetjening gnidningsløst.
#341955
Det korte svar er, at du overordnet får overordnet samme streamingkvalitet med Chromecast som med de indbyggede apps.

Det lidt længere svar er, at der kan være visse forskelle, såsom den lennon nævner. Det kommer an på hvilken streamingtjeneste, det er.

Er det 'Chromecast med Google TV' du kigger på eller den normale Chromecast, hvor man skal bruge en mobil/tablet til at styre?

Ligesom jkn789, så vil jeg sige overvej Apple TV 4K boksen. Det er naturligvis en større udskrivning, men det betaler sig i længden, da styresystemet opdateres og man får alle nye streaming-apps. Det gør man også med Chromecast med Google TV, men der er en del begrænsninger, ikke mindst på lagerpladsen og hastigheden i navigation.
#341957
Tusinde tak for det uddybende svar.
Jeg tænkte på chromecast med google tv, medmindre det andet er at foretrække.

Er der overhovedet nogen behov for at købe gen 2 apple tv i stedet for Gen 1?

Og hvad med lagerplads? er 32 gb ikke mere end rigeligt, medmindre man er entusiast og bruger af masser af apps?
#341958
Chromecast med Google TV er fin som en billig løsning, men bare vær opmærksom på begrænsningerne. Herhjemme har vi en håndfuld apps installeret plus et par spil, og den klager over pladsmangel. Den er også ret sløv i daglig brug, synes jeg. Vi har en test her, hvis du vil læse mere: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1617956456

Apple TV 4K 2nd Gen er stort set identisk med Gen 1, men der er forskel på hvilke fjernbetjeninger, de leveres med. Kun 2nd Gen har HDMI eARC/ARC, som kan tage TV-lyden og videresende den på Apples trådløse lydsystem – det hører vi nok mere om i fremtiden. Vi har også en test af Apple TV 4K Gen 2 her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1624003105