Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tribler
#341475
Jeg købte i december 16 et LG OledSmart TV OLED55B6V

I mange år ventede jeg på at der kom en DR App - det skete så endelig. Men nu er HBO Nordic så lukket og den nye HBO Max app kan ikke søges frem.

Det er angiveligt pga at mit TV's software ikke er version "X.Y", men jeg kan ikke via internet opdatere min software (den står som opdateret til det højest mulige).

Kan det virkelig passe at jeg skal ud og bruge understøttende tjenester såsom en chromecast eller kan jeg opdatere mit fjernsyn via fx. software på en USB-stick?

Nogle der ved noget eller har siddet med samme problem?

Synes det er lige aggressivt nok at udskifte et TV, som jeg ellers er glad for og som fungerer.
Brugeravatar
Af Naiera
#341476
Køb et Apple TV.

Som vi har sagt i årevis.
#341477
Din LG B6 er en 2016-generation. HBO Max appen virker desværre kun til LG TV fra 2017-generationen og derefter: https://www.flatpanels.dk/guide.php?sub ... 1633514195

LG bruger egen webOS-platform. webOS opdateres ikke efter køb, hvorfor du ikke kan finde en ny version til LG B6, desværre. Jeg er lidt overrasket over, at dette stadig er tema her på forummet – vi nævner det trods alt i alle artikler og anmeldelser af hhv. LG, Samsung og Panasonic TV :)

Jeg vil fraråde at udskifte TV for at få nye apps. Du ender om få år i samme situation. Min anbefaling er at købe Apple TV 4K boksen. Du kommer ikke til at kigge dig tilbage derefter. Den opdateres (styresystemet er tvOS) og har alle streaming-apps. Den kan helt erstatte webOS. TV'ets fjernbetjening kan styre Apple TV-boksen. Apples fjernbetjening kan tænde/slukke og justere lydstyrken på TV.
Af tribler
#341479
Kære Rasmus

Tak for brugbart svar - må have fat i den Apple box - er bare træt af multiple remotes og kan ikke helt gennemskue på dit svar om jeg med den løsning kan nøjes med en enkelt remote?

:-)
#341483
tribler skrev: 5. apr 2022, 14:20 Er det ligemeget (for mit vedkommende) om jeg køber 1.gen eller 2. gen af Aplle Tv ¤k , nu hvor jeg har et 'oldgammelt' TV ;-)
Apple TV 4K gen 1 og gen 2 kan overordnet det samme, så gen 1 går an hvis der er penge at spare. Gen 2 har omvendt en HDMI eARC-funktion, som jeg tror de bygger videre på til trådløs lyd i fremtiden (mere i anmeldelsen her på siden, hvis man er nysgerrig). Og så leveres de to generationer med forskellige fjernbetjeninger.
#341484
BMLauridsen skrev: 5. apr 2022, 14:23 Kan man tænde Apple TV'et fra LG TV'ets fjernbetjening?
Apple TV tænder automatisk (og går i standby) sammen med TV'et via HDMI CEC. Det har alle TV indbygget, hvis de er produceret indenfor de seneste 10 år – måske endda 15 år.

HDMI CEC kan dog give knas, hvis man har en forstærker imellem Apple TV og TV'et, og man samtidig har andre enheder tilsluttet forstærkeren.
Brugeravatar
Af bbplayer
#341500
Torben Rasmussen skrev: 5. apr 2022, 19:06 +1. Mit TV er slet ikke på nettet længere. Kun Apple TV er forbundet. Jeg bruger også kun Apple TV remoten.
Tænk bare, hvis du satte netværksforbindelse til, så ville du også se Starzplay :) og det lyder som et plus.
Af MickDK
#341503
Melder mig i koret (og jeg er ikke Apple fan :) ). Den lille Apple remote tænder/slukker mit TV og styrer også lydstyrken. Nu bruger jeg kun LG's remote hvis jeg skal opdatere firmware eller justere billedet.
Af PBL
#341507
Rasmus Larsen skrev: 5. apr 2022, 14:35Og så leveres de to generationer med forskellige fjernbetjeninger.
Her er jeg rigtig glad for den nyeste fjernbetjening, da den har en mute-knap! Men det kommer an på hvad man har af lydsystem til sit fjernsyn om det er nødvendigt.