Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peterknud
#341354
Jeg har anskaffet et Samsung Frame TV. Det har HDMI udgange og USB ind/udgang. Jeg kunne tænke mig at høre lyden på min reciever: Yamaha N4020. Den har en optisk indgang og en phono-indgang.
Hvordan vil i anbefale at jeg forbinder dem og får den bedste kvalitet?
Brugeravatar
Af BlueFox
#341358
Jeg kender ikke lige Yamaha N4020, men der er en model N402D, mon det er den du har?

Hvis det er så har fjernsynet (Frame 2021) optisk ud og receiveren har optisk ind og det vil være en god forbindelsesmetode. Det er en ganske tynd optisk fiber.
Men tjek lige selv og du kan finde de optiske ind/udgange.
#341364
Jo det er N402D.
På fjernsynet er er en udgang hvor der står "optical" - det glemte jeg at skrive i mit første indlæg. Stikket sidder imidlertid meget løst når jeg sætter ledningen i. Jeg prøvede alligevel at teste forbindelsen, og det viste sig at lyden gik fint igennem. Det kan faktisk sidde ganske løst uden den mister forbindelsen. Jeg ved ikke om der er forskel på optiske forbindelser (stik) for det ligner ikke, at det er det rigtige stik. Ledningen har tidligere forbundet en dvd og min reciever. Der sidder stikket mere fast (med et klik idet man sætter det i). ELLER mon det er fjernsynet, der har en "forkert" dimension på udgangen?
Vedhæftede filer
samsung.jpg
samsung.jpg (98.96 KiB) Vist 3222 gange
#341438
Jeg købte alligevel et nyt kabel med et mini- til et standard. Det viser sig at mini-stikket som er mage til min gamle ledning "går i med et klik" i fjernsynet og sidder perfekt. De 2 stik er tilsyneladende ens men det gamle er lidt blødere i materialet. Jeg kunne ikke hvilket stik der skulle sættes i, da indgangen har et helt anderledes udseende end de andre optiske indgang jeg har.
#341466
Det ser nu ud til, der blot er tale om et standard optisk Toslink-kabel uden Miniplug, hvor der sagtens kan være ret stor forskel på, hvor godt de passer i de forskellige apparater, ligeledes kvaliteten af kablerne (ikke lydkvaliteten).
Det er ikke altid det klikker... :)
#341678
Jeg har fundet ud af at tilpasse nivauerne. Samsung har utrolig mange justeringsmuligheder. Jeg fandt denne Youtube-video (hos Samsung-homepage) :
Med den får man vejledning, hvordan man kan justere "altmuligt".
Det er bygget op så man foretager selvtest på TV og derefter foretager automatisk reparation.
Det må efterhånden være kedeligt at være reperatør.