Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kraj
#339197
Jeg købte for et par måneder siden et nyt 70 tommer Phillips 70pus9006 nypris over 12.000. Jeg synes kvaliteten af streaming er ringe, når jeg laver en hastighedstest på browseren i tv’et trækket den kun ca. 45-50 mbit, når jeg prøver på min iPhone lige ved siden af får jeg ca 500 mbit i hastighed.

Jeg har fiber på 1000 mbit og routeren står 3-4 meter fra tv’et.

Er der noget i vejen med tv’et eller kan nogen komme med et godt råd? HBO Max er det helt galt, men også når jeg streamer fra TV2play og DR app, virker det grynet og der er skygger på.

Er lidt grøn i Tv-verdenen.

Håber på lidt hjælp.
Mvh Kristian
#339202
Tv2 play app er heller ikke optimal her, er ikke app ekspert, mine står generelt noget dårligere end mit flow tv.
Hvis du kommer fra en meget mindre skærm, bliver alle dårlig domme mht, billedkvalitet blæst op så billed kvaliteten virker ringere.
Af Kraj
#339206
Måske jeg har pillet alt for meget ved indstillingerne. Prøvede lige at vælge standart, så er det meget bedre, men ikke så skarpt og meget mørkt billede synes jeg.

Som sagt er noget grøn i indstilling af TV.
Af Kraj
#339207
Torben Rasmussen skrev: 15. jan 2022, 22:11 45 Mbit/s er ser ingen af dine tjenester der kan udnytte, så hastigheden er fin.


Jeg tænker, at det skyldes indstillinger. Hvilken billedprofil har du valgt?
Måske jeg har pillet alt for meget ved indstillingerne. Prøvede lige at vælge standart, så er det meget bedre, men ikke så skarpt og meget mørkt billede synes jeg.

Som sagt er noget grøn i indstilling af TV
Af LarsCJ
#339226
Med hensyn til billedindstillinger, så kan du evt prøve at kigge på denne anmeldelse af "søster-TVet" PUS8506 med anbefalinger til indstillinger: https://www.techradar.com/uk/reviews/ph ... e-one-2021

Forskellen mellem dit TV og de samtidige modeller 8506, 8536, 8546, 8556 er kun designet, fjernbetjeningen og så at dit også har Ambilight 4. Ellers er de alle identiske.