Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#339021
Som så mange andre hoppede jeg på HBO's tilbud i november.

Men lyden er helt galt, både på en mi-box med android tv og på et billigt android tv. Det lyder som om man er i en tønde. Jeg har prøvet alt med lydjusteringer men kan ikke finde en løsning.

nogen der har haft dette problem og fundet en løsning?

Alle andre apps på de enheder har ikke problemet.
#339077
Det lyder som om, du ikke er i stand til at afspille Dolby Digital korrekt, så du ikke hører alle kanaler.
Hvis det blot drejer sig om lyden afspillet over TVets eget lydsystem, så prøv at ændre dine lydindstillinger (måske du ikke har prøvet ALT), så du modtager "stereo"...
Du skal finde indstillinger for lyd, som hedder noget i retning af: "Settings > Display & Sound > Audio".
Her skal du slå Dolby Digital Output fra.

Hvis det er Mi-boxen du foretrækker at bruge som afspiller, så er det på denne enhed, du skal prøve at ændre outputtet i første omgang.

Når du har prøvet det, så skriv gerne tilbage.
Hvis det ikke virker, må vi finde en anden løsning...
#339507
så lykkedes det nogenlunde at minimere/næsten fjerne "tøndelyden".
Det er for iøvrigt forskel i hvilke film/serier der har mere eller mindre "tøndelyd".
Og når man kigger på de forskellige så har de stadig 5.1 lyd i beskrivelsen.

.Løsningen er en kombination af følgende (på mit android tv)

Surroundsound = off
Højttaler = fjernsyn
Digitalt output = tilsidesæt
Downmix = Stereo

Hagen er så at lyden på de forskellige tv-kanaler nu varierer i lydniveau.

Det er lidt ærgeligt da det kun er HBOmax appen der gør dette. Har ikke problem med DRTV eller yousee appen.
#343671
Sjovt nok har jeg de samme problemer på et nyt købt Nokia Android tv, . Dåselyd, virkelig dårlig lyd. Og det er som om at surround lyden spiller primært i venstre side af systemet !??!
Oplever flere apps hvor lyden er vildt ringe.
Har prøvet opsætning på kryds og tværs, men kan ikke rigtig knække koden.
Jeg vil prøve at købe et andet optisk kabel, kunne jo være det har fået et hak !?
Hvis jeg caster fra min mobil er der ingen problemer. ??