Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#337666
Hej der. Har købt et Philips Oled 706 (dejlig skærm 🙂) Men jeg har problemer med søgning via tale dels YouTube. Når jeg trykker på søg så kommer søgefeltet frem og når jeg så trykker over på mikrofon og trykker på den så står den i ca 5 sekunder og lytter hvorefter den melder at den ikke kan høre noget. Jeg kan ikke se nogen steder om hvor mikrofon skulle side hverken på tv eller ej heller på fjernbetjeningen. Og der sår intet i min brugsforviring... Jeg har givet tv'et lov til at optage lyd. Er der en der har et bud på hvad jeg gør forkert?
På forhånd tak Jesper 🙂
#337667
Kender ikke lige den konkrete model, men på mit Sony Android tv sidder mikrofonen i fjernbetjeningen. Der skal også gives tilladelse til at den må bruge mikrofonen, men på Sony kommer denne del op når du forsøger at bruge den i Youtube.
Senest rettet af Beckham 3. dec 2021, 13:51, rettet i alt 1 gang.
#337671
Har du været inde under Bluetooth setup, og se om fjernbetjening er parret korrekt?

På sony skærm kan du parre fjernbetjening som den er, eller som bluetooth enhed når den ikke er original fra tv, og så virker MIC også men andre knapper ikke.
Måske har Philips også en parringsfunktion, som den ikke parret op imod endnu?
#337674
Der er formentlig ingen mikrofon i din fjernbetjening...

Ifølge produktomtalen: "Dette Philips Android TV giver dig et udvalg af stemmeassistenter! Betjen TV'et via Google Home-enheder eller en Android TV Remote-app. Eller bed Alexa om at betjene TV'et via Alexa-aktiverede enheder. "

Der er til gengæld mikrofon i fjernbetjeningen til 806. Den er sikkert pænt dyr, men jeg gætter på, at du kan bruge en hvilken som helst billig BT-remote i stedet (til stemmestyring, kanalskift, lydniveau etc., fx denne: http://kortlink.dk/2e56v