Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DetBareJoe
#336489
Hej FP!

Jeg har siden jeg installerede HBO MAX ikke haft andet end - for at sige det lige ud - vanvittigt mange problemer med appen. Jeg har et Samsung Q9FN. HBO Nordic var der ingen problemer med.
Problemstillingen er som følge: Det kan tage tid (1-2 min) at åbne appen og når den så endelig er åben, tager det cirkus 2 min at starte et afsnit af hvad end det måtte være. Når det specifikke afsnit er færdigt og skal køre videre til næste, bruger den igen 2 min på at loade... Så.. HVAD I ALVERDEN FOREGÅR DER? Er der andre der er ramt af de her problemer? Det er en kæmpe frustration! :(( :((

Pft for hjælpen! :)
Af lydemann
#336493
Jeg kender problemet. Det er det samme på LG,Jeg har et 65B7V men hvis du kører igennem en AppleTv er problemet løst plus at billedet står lidt skarpere end appen på Tv'et.
Brugeravatar
Af bbplayer
#336496
Ingen problemer her på LG - C6V og C16, super snabb, og ikke noget at ringe hjem om der.
Jo , Android Telefon app virker også, dog kun brugt få gange, primært PC og TV i brug her.

En langsom app, er jo ikke hurtigere end internet flaskehalsen, som kan være hastighed eller DNS opslag som fejler osv....
Af DetBareJoe
#336520
Hej alle,
Tak for jeres svar.

Jeg har forsøgt mig med både kablet og WiFi og problemet er det samme.
Jeg har hverken Apple Tv eller Google Tv og jeg skal heller ikke være afhængig af disse for at appen skal køre gnidningsfrit. *Alle* andre streamingtjenester kører som de skal. Starter op med det samme og alle film og serier starter og kører videre som de skal. Det er udelukkende HBO MAX den er gal med.

Spørgsmålet er så bare.... Hvad er problemet..?

Har talt med både Samsung og min internet udbyder og fejlen er ikke at finde hos nogen af dem, ergo kan det kun være HBO som er roden til problemet. Sidste jeg forsøgte at ringe til dem, havde de lukket telefonerne pga. for meget travlhed. Jeg prøver igen idag og håber på de er til at komme igennem til.

Gud hvor er det frustrerende at sidde i denne situation......
Af lennon
#336524
Umiddelbart lyder det godt nok,som et app problem. Og hvis det ender ud med at være tilfældet, så er det bare endnu en bekræftelse på ,at indbygget smart-TV hverken er stabilt eller langtidsholdbart. Mindes jo også nogle af sommerens EM kampe,som kun kunne streames i fuld kvalitet via AppleTV/CC ultra o.l - men ikke via TV app . .
Håber du får det løst, - og ( foreløbigt) kan fortsætte uden box .
#336526
Til info så er HBO Max ved at opgradere den teknisk platform, som ligger under appen.

Den tekniske platform er opgraderet på Apple TV og PlayStation (og Roku i USA), men kommer første senere på året eller i starten af 2022 til mobil- og 'web-baserede' apps til Smart TV samt andre TV-platforme, oplyses det. Brugerfladen vil være den samme, men teknikken nedenunder moderniseres.

Mere info her: HBO Max opgraderer teknisk platform forud for dansk lancering