Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterBlenster
#334429
Hej,
Jeg har et samsung qe55q70ratxxc hvor jeg oplever en billede kvalitet der er ret ringe ..jeg har Yousee fiber og har prøvet at opdaterer boks men intet har hjulpet. Se billederne, baggrund er ujævn, sløret uanset kanal om det er TV2 eller Dplay kanal så ser baggrund eller ansigter mærkelige ud med farve plamager der svinger. Har efterhånden prøvet alt og er løbet tør for ideer.
D9E275FB-9607-4001-8AC5-80B4F1420AA6.jpeg
D9E275FB-9607-4001-8AC5-80B4F1420AA6.jpeg (1.33 MiB) Vist 1801 gange
Vedhæftede filer
94BB678E-FE31-4E6A-9908-E37E614FF1BB.jpeg
94BB678E-FE31-4E6A-9908-E37E614FF1BB.jpeg (1.93 MiB) Vist 1130 gange
C454850C-D00B-4B17-B46D-57E4B1C9B12D.jpeg
C454850C-D00B-4B17-B46D-57E4B1C9B12D.jpeg (1.58 MiB) Vist 1801 gange
74484441-EC7D-4F06-95EC-E6BD07407FF1.jpeg
74484441-EC7D-4F06-95EC-E6BD07407FF1.jpeg (1.13 MiB) Vist 1801 gange
FC97813E-2F59-4C66-A375-D864253B3A95.jpeg
FC97813E-2F59-4C66-A375-D864253B3A95.jpeg (1.73 MiB) Vist 1801 gange
EFD7EE12-B983-442F-8ACE-BA9F68CF6CE8.jpeg
EFD7EE12-B983-442F-8ACE-BA9F68CF6CE8.jpeg (1.61 MiB) Vist 1801 gange
Senest rettet af PeterBlenster 7. sep 2021, 22:03, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
#334438
Farverne ser umiddelbart også fuldstændig forskruede ud, og kvaliteten er ikke blot ret ringe, men helt uacceptabel.

Enten er der tale om en usædvanlig lav bitrate, eller enten dit TV eller din boks er defekt, da der ikke findes indstillinger, der kan gøre billedet så dårligt, specielt da du nævner, du har prøvet alt.

Hvordan ser billedet ud, hvis du benytter en anden kilde, f.eks. en Blu-ray eller spillekonsol?
På denne måde kan du isolere fejlen og bestemme, om det er dit TV eller din YouSee-boks, der er problemet...
Af bulk
#334439
Muligt jeg spørger lidt dumt, men hvordan modtager du kanal 5 ?? den er da ikke i yousee kabelnettet mere er den det.

Er det streaming din kanal 5 ?

Og som Supergris er inde på, prøv lige en anden kilde og se om problemet os er der.
Af PeterBlenster
#334441
Kanal5 fra Dplay/Discovery+ via app.
Når vi bruger ps4 er der intet observeret .. Det er på alle Yousee kanaler og app - jeg fik fejlen til at forsvinde ved at trække strømstikket 1 minut fra TV .. Så jeg tænker at det er TVet der har et issue .. Har søgt efter opdateringer men der er ingen. Fejlen har været der før hvor strøm løsningen også hjalp
Af Supergris
#334443
Det er ikke noget, du kan pille ved, men afhænger af kildematerialet eller hastigheden på dit netværk, da du jo streamer dine kanaler...
Senest rettet af Supergris 6. sep 2021, 15:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#334445
Det lyder mystisk, at du skulle se problemet på én kilde, men ikke en anden og at det så skulle være TV'et, der diskriminerer kilden og viser et dårligt billede derpå.

Du svarede ikke på hvad indstillingerne stod på når du streamede? Når du benytter din PS4, så vil TV'et skifte farveprofil automatisk (spil-profilen), så det alene vil give forskelle i billedkvaliteten. Hvis du benytter standard-profilen eller noget tilsvarende når du ser TV, så kunne det jo være en af fejlkilderne.

Lidt mere info om hvor du ser dit indhold ville også hjælpe. Er det via Yousee's boks? Ser du apps, som er installeret på Samsungs TV eller er det noget du finder på boksen - eller caster du det fra din telefon?
Af PeterBlenster
#334450
Caster ikke fra telefon. Jeg benytter både yousee boks, apps på tv og uanset om indstilling på tv var dynamisk, normal eller standard var det samme problem dog med stærkere farve ved dynamisk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#334457
Det er jo også Film-profilen du skal bruge. Alle de øvrige profiler har ekstra skarphed og støjreduktion tilføjet. Er problemet også til stede på tjenester med højere bitrate, såsom Netflix?