Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#332845
find ud af om der er tale om døde eller 'stuck' pixels (brug nettet for at finde hvordan)

'stuck' pixels kan (muligvis) fixes ved at køre refresh

døde pixels kan man ikke gøre noget ved
Af Beckham
#332848
Godt nok mange pixel fejl samme sted hvis det er. Jeg tænkte lige at det ligner tordenfluer (har selv haft dem), men det burde vel ikke kunne lade sig gøre på OLED?
Af thomas.friis
#332855
allo skrev: 4. jul 2021, 10:31 find ud af om der er tale om døde eller 'stuck' pixels (brug nettet for at finde hvordan)

'stuck' pixels kan (muligvis) fixes ved at køre refresh

døde pixels kan man ikke gøre noget ved
De er konstant sorte, så det lyder som døde pixels.
Refresh formoder hvad Sony kalder panel opdatering?
Kan være værd at prøve.
Af thomas.friis
#332856
Vil en panel opdatering/Refresh ændre noget på kalibreringen gjort år tilbage?
Tv'et er fra Jan 2019, så over 2 år 😩
Af allo
#332858
thomas.friis skrev:De er konstant sorte, så det lyder som døde pixels.
Refresh formoder hvad Sony kalder panel opdatering?
Kan være værd at prøve.
det er - med 99,9% sikkerhed, pixelfejl...jeg nævnte det andet da man altid kan 'håbe' på det bedste men...det er pixelfejl - desværre...så der er ikke noget som du eller andre kan gøre noget ved det

jeg ved ikke hvad Sony kalder deres refresh men 'opdatering' lyder ikke som 'refresh' i min verden...

nej - refresh ændrer ikke på kalibrering
Af allo
#332865
meget 'ved siden af' fortolkning af refresh af Sony men ikke desto mindre så ja - det er hvad de åbenbart har valgt at kalde det

kør programmet en gang (de anbefaler at man gør det ca. 1 gang om året) og se om det har en effekt (men regn med et 'nej' da det med 99,9% sikkerhed er en pixelfejl)

godt nok nederen...

hvis det er pixel fejl så kontakt Sony med det samme (efter du har kørt refresh) og sig til dem hvordan og hvorledes (vedhæft billeder af problemet) - måske (MÅSKE!) vil se på sagen...
Af allo
#332908
håber at I kan mødes et sted som vil give både dig og Sony en mening (de vil nok prøve at feje dig væk men giv ikke op med det samme - kæmp for din sag)
Af thomas.friis
#332915
De har allerede svaret med en masse genstart og lignende ting de vil have skal prøves.
De vil have jeg nulstiller TV'et. Er vi enige om det vil slette kalibreringen?