Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#332941
giv alt det de beder dig om en chance (99,9 på at det ikke vil hjælpe på noget som helst men...når alt er afprøvet så kan I tale om en anden løsning).

det mener jeg ikke men hvis ja, så burde du have en kopi af selve kalibreringen et eller andet sted - det plejer man at få når den bliver udført
Af thomas.friis
#333094
Har haft kontakt til Sony.. skrevet frem og tilbage den sidste uges tid, men desværre holder Sony fast i det er uden for garantiperioden og de dermed ikke kan hjælpe.
De henviser istedet til Service Center Gruppen.. som igen skal have betaling, da uden for garantiperioden.

På den positive side, kan det ikke ses for 2-3 meters afstand alligevel. Men vil det blive værre?
Af allo
#333098
trist...det kommer ikke bag på mig men ikke desto mindre så er det trist at de ikke står ved deres produkter som blot er ca. 2,5år gamle...

om det bliver værre? ingen ide...men det bliver i hvert fald ikke bedre

hvis det var mig så ville jeg afslutte sagen med at poste alle de billeder som du har taget alle de steder jeg nu kunne og beskrive problemet og forløbet hvor jeg kunne (trustpilot osv.) - det ville ikke hjælpe mig og heller ikke dem men...det er simpelthen for dårligt...
Af HrJensen1
#333103
allo skrev: 12. jul 2021, 18:11 trist...det kommer ikke bag på mig men ikke desto mindre så er det trist at de ikke står ved deres produkter som blot er ca. 2,5år gamle...
Øhhhhhh - hvad er det at du ikke forstår ved 2 års garanti, og præcis 2 års garanti?
Det er præcis det samme når du køber en bil. Er den over 2 år gammel, så er det bare ærgerligt ærgerligt, med mindre at de dækker et eller andet fordi deres bil har en generel produktionsfejl. Det der ligner bare hændeligt uheld, som kan ske både indenfor og udenfor garanti.

Husk også at man faktisk kun har 6 måneders garanti, mens de resterende 18 måneder er reklamationsret. Så du får faktisk allerede 18 måneder mere end hvad lovgivningen i Danmark siger.
Af allo
#333105
HrJensen1 skrev: Øhhhhhh - hvad er det at du ikke forstår ved 2 års garanti, og præcis 2 års garanti?
det jeg ikke kan forstå, det er at et tv kan se sådan ud efter 2,5år og at folk forsvarer det...
Af HrJensen1
#338677
alanzop skrev: 1. jan 2022, 06:38 Vil en panel opdatering/Refresh ændre noget på kalibreringen gjort år tilbage?
Nej, en refresh ændrer ikke på kalibreringen. Skærmen kører det faktisk om natten, uden du kan se det på skærmen. Men har du bar ændret på en enkelt billedeindstilling inde i menuen - ja, så bruger du ikke din kalibrering mere.
Og hvis ikke du har kopieret alle indstillingerne over til alle inputs, er det kun et input at du har kørt med kalibrering på, mens de andre kører standardinstilling.

Så vær ikke bange for at køre sådan en - det ændrer ikke på din kalibrering
Af Beckham
#338688
Har tidligere hørt om det her med at OLED skærmene kører refresh om natten, men hvordan hænger det sammen med at de anbefaler at man max kører det en gang om året selv?
Af eliteMario
#338692
Beckham skrev: 2. jan 2022, 12:05 Har tidligere hørt om det her med at OLED skærmene kører refresh om natten, men hvordan hænger det sammen med at de anbefaler at man max kører det en gang om året selv?
Det er ikke samme refresh de køre når de er slukket mig bekendt. Det er noget med at de nulstiller spændingen i de forskellige dioder mener jeg. Men der kan nok findes en mere teknisk forklaring med lidt søgning :)