Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#332692
Som overskriften siger har jeg desværre konstateret at jeg er 10-15 sek bagud i forhold til live på DR TV App på mit Panasonic TX-55GZ960.
Lidt træls her ved EM. :(( TV'et er kablet og vi har ok hurtigt fibernet.
Er der nogen der døjer med det samme og kan man gøre noget?
#332693
Det gælder alle streaming tjenester og har ikke noget at gøre med dit tv eller internet.
det samme gør sig gældende for radioen via nettet i forhold til fm signalet.
Det vil tage flere år før det bliver bedre.
#332709
Da Højbjerg brændte straffe mod Finland, sendte en af mine glemsomme venner en sms med "****" i teksten. 60 sekunder senere vidste jeg hvorfor. Jeg så kampen på Viaplay.

10-15 sekunder ville jeg være glad for, men bor man i lejlighed kan jeg forestille mig, at det kan være svært at leve med selv den forsinkelse, hvis naboerne er højlydte, når de ser fodbold.
#332710
Jeg kan huske en sommerferie i Grækenland for mange år siden. En af barerne må have haft en anden signaltype end de andre for de var konsekvens 5-10 sekunder foran i fodboldkampene. Det var ret tamt at sidde på andre barer på gågaden og man kunne ikke rykke sig for der var fyldt overalt. :)

Det var før streaming, så selvom forskellen i forsinkelse er større med streaming, så kunne man også møde den før. I Danmark har været forskånet i en årrække pga. vores mange antenneforeninger, der laver ét rundfordelt signal til naboer og opgange.
#332712
Da jeg boede i lejlighed og havde Yousee, mener jeg også, at signalet på HD - måske kun til at begynde med? - var forsinket et par sekunder. Jeg opgav i hvert fald at bruge det, mens jeg havde en meget højlydt fodboldseende overbo. Senere flyttede der en kvinde ind, og så gik det fint.
#332720
Vi havde mere end et minuts forsinkelse da vi så Danmark-Finland via Yousees app, så 10 sekunder synes jeg lyder flot. Jeg sætter stueantennen i TVet når der skal ses bold. Der er for kort til naboer til at streaming kan bruges.
#332726
Jo, det synes jeg da ofte det gør? Det er da oppe og vende i debatterne herinde også fra tid til anden. Nu er det jo primært et problem hvis man har en situation som denne, hvor hele nationen står sammen om at heppe på et hold. Følger man et mere lokalt hold, så skal man være uheldig hvis naboen har samme kærlighed - med mindre man bor i Brøndby eller på Østerbro, hvor der er lokal lovgivning på området