Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af essal.holmelund
#332589
Hej Flatpanels
Håber virkelig at I kan hjælpe mig...

Har netop købt et LG 55UN81006LB i Elgiganten, som jeg er ved at blive SINDSSYG over.
Har brugt de sidste 4 timer på at få det til virke bare nogenlunde, men uden held!!!

Jeg kan streame indhold fra Netflix uden problemer, i højeste opløsning, og uden "lags".
Disney+ kan streames i højeste opløsning, men med konstante stop i afspilningen, som om bufferen skal fyldes op.
TV2 play streames uden afbrydelser, men i en så lav opløsning, at det er fuldstændig ubrugeligt.
DRTV starter afspilningen, men stopper næsten med det samme, hvorefter det næsten står stille. Efter 30 sekunder kommer der lige en fortsættelse af sekvensen, men kun for at "reloade" igen.

Det er koblet til via Wifi, til et 2.4GHz Access Point der kører perfekt, og tidligere har været koblet til henholdsvis Sony og Samsung TV uden problemer.
Jeg har også haft koblet det til min mobils hotspot, men med nøjagtig samme resultat.

Er der nogen af jer, der på nogen måde kan gøre mig klogere på problemet? Er ved at kaste TV'et ud!
Af mbm
#332602
hvornår oplever du dette?
Altså i går var mit internet helt håbløst... i test lå jeg nede på 1-2 mbit og så kan der altså ikke streames noget som helst.
Synes generelt det er blevet ringere og ringere den seneste tid. Jeg ved ikke om det er fordi alle streamer mere end de har gjort tidligere.
Brugeravatar
Af hans123
#332611
Mit bud hvor der skal søges efter fejl er i dit wifi.

Selv om du syntes det kører perfekt så syntes jeg dine problemer peger mod ringe wifi.

Prøv at kable tv
#332635
Mange tak for jeres svar.

#mbm Jeg har kun forsøgt i går, men over en periode på 4-5 timer. En speedtest viste ca 22 Mbps, så det burde være mere end rigeligt. Dertil skal siges, at andre enheder på nettet sagtens kunne streame i god kvalitet! Og Netflix virkede som sagt perfekt, men som det eneste 🙄

#hans Jeg har også tænkt på en kablet forbindelse, men det ville virkelig være en nødløsning, da kabler osv er helt skjult.
Men jeg vil i hvert fald gøre det som test, for at sammenligne.

#bromberg Men virker dit tv så perfekt, så snart det kører via LAN frem for WiFi? Det er jo helt absurd, hvis noget så simpelt som WiFi ikke virker, fordi der står LG på tv'et😩
For både Chromecast og tidligere TV, fra henholdsvis Samsung og Sony, virker uden problemer.
Af HrJensen1
#332640
22Mbps er ikke ret meget i dag.

Men vi skal måske lige gå to trin tilbage. Hvor meget hastighed har du ind i huset, og hvor langt er der mellem tv og WIFI router?
Brugeravatar
Af hans123
#332645
Skal nævne at jeg har flere LG tv kørende

Både med kabel og på wifi

Ingen af dem laver problemer. Men bruger ikke udbyder router.
De er tit noget skidt og møj. Forslaget med kabel er bare for teste.
Dine 22 i hastig ligger i den leve ende indagens Danmark. Men burde lige kunne klare dine krav.
Mistænker flere tv at have dårlig eller krævende wifi kort. Problemet kommer som spørgsmål på flere Forum.