Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#332305
Jeg ved det er en branchestandard, at TV skal holde op med at virke efter ca. 3 år, men ingen er bedre til at håndhæve dette end Samsung! ::l Vi er nu på vort andet Samsung "Smart-TV", som holder op med at virke og det er mildest talt frustrerende. Samsungs såkaldte "support" kan (vil) intet gøre.

Humlen er, at apps holder op med at virke; de kan ganske enkelt ikke åbne. Vi har prøvet at nulstille Smart-TV, nulstille hele TV´et, gendanne til fabriksindstillinger, fået "support" til at gøre det samme osv, men intet hjælper. Er der nogle der har været ude for det samme - og rent faktisk fået det løst?

Helt sikkert er det, at vi ALDRIG nogensinde mere køber et Samsung TV!
#332320
Det er desværre helt normalt i branchen, at apps falder fra eller stopper med at virke efter nogle år. Om du køber LG, Samsung eller Panasonic, så opdaterer ingen af dem deres platform og de manglende opdateringer er kernen af problemet.

Når det er sagt, så burde det hele dog ikke ophøre med at fungere på samme tid. Du har allerede prøvet det, som jeg ville foreslå. Måske ud over, om der har været en ændring i internetopkobling/router? Noget internetopsætning der ligger og driller TV'et? Det kunne godt lyde som noget gateway eller DNS, som forhindrer det hele i at forbinde på TV'et.
#334638
Dette skete for mig et par gange i løbet af weekenden, og så bad det mig om at godkende igen. Jeg genstartede først fjernsynet ved at holde tænd / sluk-knappen nede og tænde igen, derefter genautentificerede jeg igen, og det fungerede.
#341337
Jeg havde problemer med mit Samsung smart-tv og Netflix-appen. Specifikt ville lyden afbrydes, når jeg prøvede at afspille noget på Netflix. Installation og afinstallation gjorde intet. I sidste ende var det ikke besværet værd at prøve at diagnosticere problemet, så jeg købte en Firestick 4K.

Din internetudbyder og endda Samsung vil ikke være nogen hjælp i denne situation. Hvis du har pengene, vil jeg foreslå at købe en streamingboks eller enhed, der er mange at vælge imellem, og til forskellige prisklasser. Du skal huske, at Smart TV'er er meget begrænsede med, hvad de kan, og det er derfor, selv i dag, det er stadig bedre at få et Smart TV med anstændig opløsning, til en billigere pris og stole på en streamingenhed til apps og afspilning af medier.
#344718
Dette skete for mig mange gange i løbet af weekenden, og hver gang blev jeg bedt om at godkende igen. Jeg genstartede tv'et ved at holde tænd/sluk-knappen nede og tændte det igen, derefter gen-godkendte jeg, og det virkede igen.
#344719
Jeg havde problemer med mit Samsung smart-tv og Netflix-appen. Når jeg forsøgte at se noget på Netflix, ville lyden slukke. Installation og afinstallation havde ingen effekt. Det var i sidste ende ikke besværet værd at forsøge at analysere problemet, så jeg købte en Firestick 4K.

I denne situation vil din internetudbyder og endda Samsung være ubrugelige. Hvis du har midlerne, vil jeg anbefale at købe en streamingboks eller enhed; der er flere muligheder til rådighed i forskellige prisklasser. Husk, at Smart TV'er er ret begrænsede i deres muligheder, og derfor er det stadig klogere at anskaffe et Smart TV med acceptabel kvalitet til en lavere pris og være afhængig af en streamingenhed til applikationer og videoafspilning.