Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330145
Nogle herinde som har erfaring med Blockbuster appen på Android TV? Har\havde ikke benyttet den nogle år, men valgte så at leje en film igår. Kan se at de har løftet kvaliteten siden sidst, men til gengæld var den ret så ustabil. En håndfuld gange blev jeg mødt af "Ingen netværk\wifi" fejlbeskeden. Har aldrig oplevet noget lignende på mine andre streaming apps, så tvivler kraftigt at der var problemer med mit wifi.
#330156
Du antyder det selv . Blockbuster og wifi er som udgangspunkt en elendig kombination - når vi snakker streaming kvalitet . Men Blockbuster kan selvfølgeligt godt have forbedret sig på bitrate, (- de kan umuligt have sænket den) . .
Itunes har mig bekendt streaming kvalitets-føretrøjen, men desværre vist kun via AppleTV boxen, da deres app på andre platforme ( LG ) ikke er 1:1 optimeret .
#330157
Kvaliteten er\var bestemt forbedret siden sidst jeg var derinde. Men ikke så fedt når man bliver smidt ud af filmen 4-5 gange. Sker aldrig når jeg streamer fra Amazon eller lignende, så tvivler på at det er\var mit wifi som der var noget galt med.

Det jeg så godt kan lide ved Blockbuster er at jeg ikke skal have noget abonnement og at de har de nyeste film virker det til.
#330160
Jamen,så var det heldigvis ikke dit wifi . .
Og det er jo så netop også det jeg godt kan lide ved Itunes . Ingen binding - markedets største udvalg af 4k HDR film - og ikke mindst bitrate/streaming kvalitet på allerøverste hylde . .
#330249
lennon skrev: 26. apr 2021, 23:22 Ved ikke om Rakuten, og måske Amazon også er begyndt at byde ind . .
Uha, pas nu på! Vi skal jo huske at det åbenbart er meget vigtigt at vi alle opdrages til og vejledes i at kunne bruge iTunes. Blockbuster og andre tjenester som Rakuten m.fl. skal ikke have en fod til jorden, slet ikke hvis de som Blockbuster er Danske. (Sarkasme kan forekomme)

Så gør det pludseligt heller ikke noget at iTunes ikke tilbyder samme kvalitet på de andre smart-platforme, som hvis man benytter selskabets egen tvOS boks - det kan vi sagtens se bort fra.

Det samme gælder at spilkonsoller bruger mere strøm og ikke er specielt gode til streaming video, det kan også hurtigt blive helt uden betydning, selv om det i andre sammenhænge fremhæves som væsentligt, så vi kan mindes om at vi allerhelst også skal huske at opføre os ordentligt og fornuftigt og købe et strømbesparende ATV der kan tjene sig selv hjem over en længere årrække i forhold til konsolbrug. Bare vi alle sammen opdrages til at bruge iTunes frem for noget som helst alternativ som f.eks. Rakuten! Sig mig er jeg den virkelig eneste der kan se den klokkeklare favorisering og tendens til ensretning man gerne ser fra et flertal i denne forbindelse?!?

Men jo! Hvis man har et nyere TV (Sony, Samsung, Panasonic, LG, Hisense, Philips) med Rakuten, så ER Rakuten et mindst lige så relevant og oplagt et sted at kigge, uden at man nedgraderes hvis man ikke benytter tvOS. Har man et ældre Android-tv baseret TV kan Google Play's udbud evt. også være oplagt at undersøge og går man ikke videre op i 25 fps speedup eller andre kvalitetsparametre, går der vel heller ikke noget af os mere entusiastiske nørder ved at folk tillader sig at være glade for eller benytte Blockbuster, gør der?

Har man et ATV, så ligger iTunes naturligvis helt klart meget naturligt og lige for at anbefale, men det er sku da utroligt med den åbenlyse og klokkeklare tendensering der er imod at opdrage både folk og fæ til at benytte iTunes - uanset hvilke parametre, aspekter og platforme der som udgangspunkt ellers er i spil, så skal de vildfarne får helst guides bort fra deres vildfarelser og ind i bekendelsens rette fold. Altså dybt suk og MANGE tak for at nævne Rakuten (og på et tidspunkt vel også Amazon), så man ikke følte sig fuldstændigt hensat til det vildeste ekkokammer!
Senest rettet af TBC 27. apr 2021, 20:00, rettet i alt 1 gang.
#330251
Ja, og der er Rakuten jo også relevant at pege på - Så igen tak for at være modig nok til at nævne det.
Det har som iTunes angiveligt også omkring de 20 mbps på HDR titler.

Skulle man virkeligt opdrage folk til højeste bitrate/ bedste kvalitet, så skulle man jo opdrage dem til fysiske medier, Kaleidescape eller remux- og .iso pirateri.
#330262
TBC skrev: Det samme gælder at spilkonsoller bruger mere strøm og ikke er specielt gode til streaming video, det kan også hurtigt blive helt uden betydning, selv om det i andre sammenhænge fremhæves som væsentligt
Nu findes der jo spilkonsoller, som ikke bruger 70-80W ved videostreaming. Xbox One S og Xbox Series S ligger f.eks. på 30-35W.

TBC skrev: 27. apr 2021, 20:03 Ja, og der er Rakuten jo også relevant at pege på - Så igen tak for at være modig nok til at nævne det.
Det har som iTunes angiveligt også omkring de 20 mbps på HDR titler.
Hvor har du det fra? Rakuten anbefaler 20 Mb/s internetforbindelse til deres 4K-stream, men det er jo ikke ensbetydende med bitraten.

Personligt ville jeg ikke turde at købe film hos Rakuten. Leje, fint nok.

Google Play Films udvalg af 4K-film er smalt. Vi har 4K-databasen, hvor man kan få overblik over 4K-film på UHD Blu-ray, iTunes, Rakuten, Google Play og Microsoft (Xbox): 4K-databasen