Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fidoble
#329302
Jeg er pt. igang med at finde ud af hvad mit næste TV skal være og i den forbindelse kommer jeg til at tanke på, hvad der er bedst i forhold til streaming tjenester og deres apps.

Lige nu har jeg et gammelt LCD fra Panasonic hvor jeg har tilsluttet en Nvidia Shield (tube) for at få alle tjenesterne med.

Hvis mit nye fjernsyn bliver fra Sony, som kører med Android TV, er der så nogen grund til at køre med ekstern boks længere?

Hvis mit nye fjernsyn bliver fra LG, som jo kører med WebOS, kan jeg så også droppe den eksterne boks eller hvad?

Hvor får man den bedste oplevelse via streaming tjenesterne, via de indbygget apps eller via en ekstern boks såsom Shield eller AppleTV?

Jeg tænker ikke så meget på betjeningen, mere kvaliteten af billedet, lyden, frame rate etc.
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
#329304
Overall er det en Media boks, om det er fx Shield tv med Android tv, Apple tv eller Chromecast, er de stadig at fortrække da tv producenterne på sigt droppe supporten af firmwaren eller apps hurtigere end producenterne af streamings bokse
Af steadi
#329305
Vi har et Samsung fra 2016, og overordnet set har vi egentlig været fint tilfredse med de indbyggede apps. Men udfordringerne med de indbyggede apps har vist sig, jo ældre tv’et bliver.

Eksempelvis opdaterede DR deres apps i efteråret, så live-tv blev muligt på rigtig mange tv. Bare ikke på vores.. et andet eksempel er Disney+, hvor app’en kun kan vise 4K i modeller fra 2017 og frem :)

Jeg har givet efter og har købt en Google TV for nylig. Skal vi købe nyt tv på et tidspunkt, så vil de indbyggede apps nok også have mindre betydning.
Af Ddur
#329307
Enig i, at du bør vælge tv efter billedkvalitet og ikke efter apps. Styresystemer og apps bliver ikke opdateret i hele tv’ets levetid, hvorfor du alligevel efter få år skal have koblet en ekstern boks til.

Men se her oversigt over styresystemer og tilgængelige apps:
https://www.flatpanels.dk/streamingguiden.php

Tryk på ”+” og se lidt om billedopløsning.
Af LarsCJ
#329314
OrigT-Duck skrev: 7. apr 2021, 11:26 Overall er det en Media boks, om det er fx Shield tv med Android tv, Apple tv eller Chromecast, er de stadig at fortrække da tv producenterne på sigt droppe supporten af firmwaren eller apps hurtigere end producenterne af streamings bokse
Indtil videre følger Sony _ikke_ den trend. Sony TV tilbage til 2016 er løbende blevet opdateret og har p.t. Android TV i samme version som Nvidia Shield (nye og gamle).
Af Fidoble
#329317
Uanset fabrikat, vil det så være bedre at se Netflix via den indbyggede app eller kan man komme ud for at kvaliteten er bedre via Shield?

På min Shield kan jeg få frame raten til at matche med indholdet fx. 24Hz. Er det også muligt via den indbyggede Netflix app, viser den indholdet rigtigt eller vil det rent faktisk være bedre med en ekstern boks i de fleste tilfælde?