Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#324767
Hej

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med at få koblet et par trådløse høretelefoner til mit Sony TV.

Baggrund:
Jeg fik et par trådløse høretelefoner mærket HI5 i julegave fra min arbejdsplads (valgte dem selv!). Jeg forsøgte at koble dem til mit TV - et næsten nyindkøbt Sony KD-65XG8196. TV'et står bare og søger uden at finde noget. Ups tænkte jeg. Sikkert et par dårlige Kina-høretelefoner, som ikke understøtter de rigtige protokoller. ØV. Selvom de virker fint til min Smartphone.....
Tilfældigvis er jeg i Lidl og handle. Et par trådløse høretelefoner til 222,- kr. Og de understøtter Bluetooth 5.0, A2DP, AVRCP, HSP og HFP. Ikke at jeg har mega meget forstand på det, men 5.0 og A2DP er vist nok meget nyt og moderne, så jeg tænker de skal nok virke med mit TV. For en sikkerheds skyld får jeg opdateret mit TV til sidste nye software vha. USB (har jeg tidligere lært her i forummet. TAK!). Men nej. Intet virker. TV'et står bare og søger og finder ingenting. Min remote ER koblet til på Bluetooth listen. Min afstand fra lænestolen til TV er ca. 2 meter. Der er ingen elektroniske apparater, der kan forstyrre signalet. Høretelefonerne genkendes af min Smartphone, men jeg har ikke koblet dem til i første omgang.

Hvad gør jeg forkert? Er høretelefonerne for billige? Skal høretelefonerne først genkendes vha. en USB kabling mellem høretelefoner og TV? Eller er der noget andet, jeg gør forkert?

På forhånd (endnu en gang) tak for jeres altid fantastiske hjælp :-)

Vh. John
#324776
Hurtig søgning på sony.dk afslører at denne model mangler profil til bluetooth hovedtelefoner.
Version 4.1 HID (mus/tastatur – tilslutningsmuligheder)/HOGP (lavenergienhed – tilslutningsmuligheder)/SPP (Serial Port Profile)
Det kommer ikke til at virke.
#324779
Waqas skrev: 22. dec 2020, 16:59 Hurtig søgning på sony.dk afslører at denne model mangler profil til bluetooth hovedtelefoner.
Version 4.1 HID (mus/tastatur – tilslutningsmuligheder)/HOGP (lavenergienhed – tilslutningsmuligheder)/SPP (Serial Port Profile)
Det kommer ikke til at virke.
Ok øv! Men tusind tak for svar. Er der mulighed for at koble en form for receiver til mit tv, så jeg kan overføre lyden fra mit tv til mine høretelefoner? Eller måske jeg skal oprette en ny tråd.