Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af syn69
#323645
Jeg har lige fået fingrene i et LG CX, som har indbygget AirPlay 2. I det der ligger en masse fed 4K content iTunes/Apple TV, kunne jeg godt tænke mig at streame det. Jeg er dog blevet i tvivl om det overhovedet er muligt at streame 4K content fra sin iPhone direkte til mit TV uden tab af kvalitet. Er der nogen der har erfaring med dette?
Af syn69
#323648
hans123 skrev: 3. dec 2020, 11:28 4K på telefonen må vel være noget du selv har optaget med kamera ?

Og det virker helt fint
Nej, der ligger en masse 4K film i Apples egen tjeneste, som jeg gerne vil streame. Det er dem jeg er i tvivl om kan streames direkte med AirPlay 2 uden tab af kvalitet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#323652
Når du sender filmen fra f.eks. iTunes eller Apple TV app'en på din iPhone/iPad over til TV-skærmen via AirPlay 2, så overtager AirPlay 2 streaming-forbindelsen til serveren hos Apple. Herfra kan det trække 4K Dolby Vision ned. Også Atmos.

Ikonerne skulle gerne komme frem oppe i TV'et højre hjørne ved start af afspilning. Du kan også bekræfte hvilken kvalitet filmen tilbydes i (forudsat at dit internet er hurtigt nok) ved at trykke 'piletast ned' på din LG fjernbetjening.