Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#320923
Hej folkens,

Jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan give mig lidt vejledning omkring billedkvaliteten når jeg ser tv via apps.

I tirsdags så jeg Champions League på mit nye Sony 75'' XH8096. Jeg ser tv via enten Yousee's eller Viaplay's app på mit smart tv. Mit trådløse internet er fra fiberopkobling og jeg kan streame 4K signal via Netflix så hastigheden fejler ingenting. Netflix måler min hastighed til 30-35mbps.

Onsdag var jeg hjemme ved svigermekanikken og instalellere deres nye 65'' LG Nano816. Her så vi også Champions League men via deres Viasat Set-top-boks. Billedeskarpheden var markant bedre på deres LG end på mit Sony. Når jeg sammenligner så ligner mit signal knap nok HD. Deres ligner til gengæld noget der nærmede sig 4K.

Men hvad skyldes denne forskel - er deres TV bare meget bedre?

Eller modtage de bedre kvalitet gennem deres set-top-boks end jeg gør via app?

Har Viaplay/Yousee nogle dårlige apps som ikke giver mig det bedste billede selvom min hastighed er hurtig nok?

Vil jeg opleve en mærkbar forskel hvis jeg investerer i Apple TV4K og ser tv via apps på denne (jeg har læst mig frem til herinde at det kræver Apple tv 4K at se Viasats 4K sportudsendelser)?

Det er jo lidt skuffende at købe et ret lækkert 75'' Sony tv og så se Champions League fodbold med et slør efter bolden og ikke kunne se alle Preben Elkjærs rynker :D
#320933
Når nu du skriver at svigerforældrene har en "set-top-boks", så går jeg ud fra at de har parabol, og alt andet lige, så giver det et (betydeligt) bedre billede end streaming, så ja, jeg mener også at problemet er streaming relateret.
#320992
Helt enig...det er 100% relateret til det fakta du får signalet via stbreaming. Streaming af sport er bare slet ikke på niveau med sport via almindelig kabel\parabol tv. Jeg har ikke selv set Viasat's 4K sportudsendelser via streaming, men det er fortsat meget begrænset hvad de viser på ugentlig basis. Den her weekend er der to PL kampe og F1. That's it. Nogle weekender er det mindre.
#321019
Jeg har nævnt det i andre tråde . Købte for nyligt Dplay streaming udelukkende for,at følge landsholdet på 5’eren . Zappede så forleden mellem Danmarks kamp via streaming , og Tyskland- Schweiz via YouSee kabel . YouSee vandt desværre i omegnen af mindst 5-0 over Dplay, når vi snakker det fede billede/ sende-kvalitet . . . . .