Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dollers
#309688
Jeg leder efter et smarttv hvor man kan skrue ned for lyset på skærmen - det jeg har lyser alt for kraftigt op på soveværelset, hvilket gør det lidt svært at falde i søvn til 😂
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#309716
Generelt er det faktisk ret svært, at få lysstyrken så langt ned, at det er behageligt i et lokale, hvor man sover. Vi har samme issue på det TV, som hænger i soveværelset. Da skærmarealet er så stort, som det er, så tror jeg du får ret svært ved at få fat på et TV, som kan producere så lidt lys, at det vil være muligt at sove "uforstyrret" imens det kører.
Brugeravatar
Af bbplayer
#309761
Torben Rasmussen skrev: 30. jan 2020, 10:19 Generelt er det faktisk ret svært, at få lysstyrken så langt ned, at det er behageligt i et lokale, hvor man sover. Vi har samme issue på det TV, som hænger i soveværelset. Da skærmarealet er så stort, som det er, så tror jeg du får ret svært ved at få fat på et TV, som kan producere så lidt lys, at det vil være muligt at sove "uforstyrret" imens det kører.
Det lyder som et nyt test mønster i skal afprøve i jeres testrum, for sort er vel sort, og så kan man vel hurtigt afgøre om skærmen egner sig til dette formål eller er uegnet?

På min Sony lcd, har jeg lige afprøvet tricket, og jo, sætter man lys+kontrast+gamma+sortniveau til 0, så er skærmen rimelig sort her, og virkelig kedelig at se på.
Så er spørgsmålet ikke mere, hvor krævende personen er for at kunne se tv billede, end hvor langt ned det egentlig er muligt at gå ned, før billede er helt sort, og så kan man vel slukke skærmen helt, som Sony også har som feature, så kun lyden bliver.