Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#307767
Hej
Jeg overvejer pt. køb af Samsung 55Qled Q85R (2019 model), som koster pt. ca. 15.000.
Kan dog stadig få 2018 top model 55Q9FN til ca. kr. 8-9.000.
Da Q85R ikke er helt topmodel er spørgsmålet, om det reelt ikke er bedre at købe 2018 topmodellen?
Er der væsentlige forskelle på de to modeller?
Bruges primært til alm. tv og streaming. Ikke til gaming.
#307772
Q85R har et filter som sikrer bedre performance i forhold til refleksioner og har bedre synsvinkler.

Men på rå billede kvalitet bør Q9FN stå bedst med de flere zoner til at styre bagbelysningen.

Med en besparelse på 6-7.000 i lommen, skulle det være et stort problem for mig med lys og jeg skulle sidde meget skævt for TV'et for at vælge Q85R over Q9FN.

Hvis jeg var dig, så ville jeg købe Q9FN et sted hvor jeg nemt kunne returnere, og så teste det af derhjemme. Den model forsvinder fra markedet, hvor Q85R bare bør få bedre pris hvis du vælger at køre Q9FN'eren retur og købe den istedet.
#307789
Er der ikke antirefleks på Q9FN?
Skal hænge i stue med sydvest vendte vinduer fra gulv til loft, så kommer en del lys.
Tænker også at 2019 modellerne, snart bliver billigere.
Er der Apple play på Q9FN? Eller skal have Apple tv tilknyttet?
#307827
På billedsiden var der marginal forskel på Q8DN og Q9FN (begge 2018-modeller). Q85R er en opdateret udgave af Q8DN, med flere og nyere features. Ville til enhver tid vælge et Q85R, hvis ikke prisforskellen var så stor....og kun var en tusse eller to.

Som priserne er nu, så er de i uden tvivl Q9FN's favør, for det er bestemt et highend luksus tv som kun kan begejstre enhver ejer.

Q9FN har da en AR coating, men slet ikke så effektiv som den der findes på et Q85R - som er den bedste på markedet. Omvendt så er der masser af blus på QLED panelerne og i særdeleshed i Q9FN, som bør kunne klare sig bedre end alle andre tv under lysstærke forhold.