Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lindberg47
#298935
Hej alle

Jeg har lige flyttet og vores eneste mulighed er åbenbart Boxer, hvor vi skal betale 137 kr. for at få DR, TV og nabolandskanaler.

Jeg har derfor prøvet MoreTV, hvor jeg kan få det samme for 69 kr. gennem en app på Apple TV.

Desværre mangler jeg lyd på TV og de norske kanaler, NRK1+2+3 virker meget dårligt (langsomme til at åbne, med udfald og manglende lyd).

Jeg skrev til dem i går, men har endnu ikke hørt fra dem og problemerne er ikke gået væk.

Jeg vil derfor høre om I har erfaringer med MoreTV - er jeg bare uheldig eller leverer de så ustabil service helt generelt, at det ikke er til at regne med?
Af Lindberg47
#299023
Hvis nogle skulle have interesse, så ringede MoreTV på baggrund af en klage mail til mig og tilbød, at jeg gratis kunne modtage en TV-boks fra dem, da de havde problemer med at få deres service til at fungere på de nyeste Apple TV. Det er lidt ærgerligt jeg skal have endnu en boks, men sagde ja-tak, da de bare er meget billigere end resten af markedet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#299027
Jeg tror ikke, at der så mange, der har erfaringer med MoreTV endnu. Det vil være super, hvis du kan skrive lidt om dine oplevelser med boksen og tjenesterne, når du har modtaget den.
Af Axlon
#299033
Kan tilføje at vi nu har haft TeliaTV (til 99kr) kørende over vores ATV4 siden nytår, og vi har endnu ikke oplevet nogle problemmer.
Savner dog at kunne optage programmer.
Brugeravatar
Af TBC
#299034
orm08 skrev:Prøv at se Trustpilot: https://dk.trustpilot.com/review/moretv.dk
Og det blev jeg så ikke meget klogere af - Det er jo som vinden blæser (fra intet fungerer til alt fungerer fint)

Det eneste jeg fik ud af det er en bekræftigelse af min holdning om at man ikke kan bruge brugeranmeldelser til noget, men i stedet bør orientere sig imod anmeldere man har fornemmelse af og kendskab til for at kunne afveje ud fra dette som en baseline. Nu var denne Trustpilot ikke så slem som andre kan være, men mange motiverede brugeranmeldelser har man indtryk af stammer fra at folk enten er for dumme til at kunne finde ud af tage det produkt de har købt i brug eller omhandler folk der har fået et decideret defekt produkt og derfor skal af med deres harme (mens man i langt mindre udstrækning relativt at produkter i omløb ikke hører meget fra dem der ikke oplever problemer) Og ingen af disse dele kan man bruge til at orientere sig omkring hvordan et ikke-defekt produkt virker hos en kompetent bruger - Hvorfor jeg altid ser stort på brugeranmeldelser og altid tager de mest brokkende med en stor gran salt og en udtalt rettidig skepsis. Man har større chance for at "kende folk" og deres standarder i et forum og måske kan man lige være heldig at produktet anmeldes af en reviewer på et site man har fået en fornemmelse af standardmæssigt - begge ting vil jeg mene er langt mere brugbart end motiverede vrede brugere på Trustpilot.

Som det eneste lød det helt reelt at brugerfladen på webtv var skrabet ifht. boksen, hvilket var det eneste jeg reelt fik af brugbar information om produktet på den sides lange smøre.
Af Bace
#299067
Har selv kortvarigt prøvet MoreTV da det kom frem til ATV.
Erfaringerne var at support ikke reagerede på de mails der blev skrevet omkring problemer med udfald og meget langsomme kanal skift, samt en billedkvalitet som i bedste fald var på niveau med DR webTV.
Først da jeg opsagde abonnementet inden for de 14 dages gratis prøve periode hørte jeg fra dem, hvor de mente at prøve perioden ikke var gældende for ATV produktet.. til trods for at der INGEN afgrænsninger var beskrevet i FAQ.
Så alt i alt ikke er firma jeg kan anbefale.
Af Small
#299098
Hvid du ikke skal bruge vores søstrekanaler, så var en løsning måske også at overveje DR's App til Apple TV samt et TV2 app med Live abonnement til 99kr. (Er min løsning i husstanden)
Ved selvfølgelig at det er mere end 69kr men det virker.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#299104
Small skrev:Hvid du ikke skal bruge vores søstrekanaler, så var en løsning måske også at overveje DR's App til Apple TV samt et TV2 app med Live abonnement til 99kr. (Er min løsning i husstanden)
Ved selvfølgelig at det er mere end 69kr men det virker.
Vil man kun have TV2 Hovedkanalen kan den faktisk købes i løskøb til TV2 Play for 49 kr/md (dog med 6 måneders binding).

De gemmer muligheden på bestillingssiden nedenunder deres to pakker.
Af JanThomsen
#299106
Der er også Telmore Play - så får man det hele :-) DR, TV2 og Viaplay (bruger også ATV4K)

Det bruger vi herhjemme, og har ingen tvpakke længere

Roder sommetider med om vi kan spare noget ved at skifte, men da vi ikke "skal have" musik, TV2 samt tlf abb. er der ikke meget tilbage...

Det er dog kun deres arkiv, men når man INTET sport ser, er det ligemeget