Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Glennhede38
#292096
Hey alle.

Jeg skal have nyt tv da mit gamle Samsung tv er ved at have tjent sin tid. Har kigget meget rundt men ved ikke rigtig hvad det er jeg skal gå efter. Jeg har godt og vel 10.000-12.000 at gøre godt med og have tænkt mig at det skulle være en str 55-65".
Jeg ville jo allerhelst have Samsung igen da jeg jo er en Samsung mand :)
Men har også brændt mig varm på LG da de jo har en super lyd (Atmos). Men ved ikke rigtig.
Så håber nogen kan hjælper.
På forhånd mange tak!!!
Af Grandahl
#292105
Hvor langt har du fra hvor du sidder og hen til dit tv?
Af Beckham
#292110
Hvis du vælger LG bør du gå efter en OLED, da deres LCD tv ikke er noget at råbe hurra for, men så kan det nok kun blive til 55". Hvis du gerne vil op i 65", så kunne Sony XF9005. Kan vist nok fortsat fåes til 10k. Der findes helt sikkert også nogle fine Samsung modeller i den prisklasse, men dem har jeg ikke lige så godt styr på..:-)
Af Glennhede38
#292113
Grandahl skrev:Hvor langt har du fra hvor du sidder og hen til dit tv?
Jeg vil tror at jeg sidder omkring 4,5 - 5,5 meter men er da slet ikke sikker??
Af Glennhede38
#292118
Beckham skrev:Hvis du vælger LG bør du gå efter en OLED, da deres LCD tv ikke er noget at råbe hurra for, men så kan det nok kun blive til 55". Hvis du gerne vil op i 65", så kunne Sony XF9005. Kan vist nok fortsat fåes til 10k. Der findes helt sikkert også nogle fine Samsung modeller i den prisklasse, men dem har jeg ikke lige så godt styr på..:-)
Mange tak!! Jeg må prøve at se på det for er bare på vildmark lige nu da der jo er så mange at vælge i mellem :s
Af Glennhede38
#292119
henrik.yde skrev:Helt enig, det bedste bud i 65 tommer, og 10000,- kr klassen er dette her:

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... 0EEALw_wcB

Ellers kunne det være 55 tommer og OLED til samme pris:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ontent=all
De ser da meget lovende ud begge to.
Måske jeg skulle tage ud og kigge på dem på et tidspunkt.
Men nu vil jeg lige se om der kommer andet op her henne.. ;)
Men mange tak indtil videre.
Af Beckham
#292122
Hvis du sidder 4,5 - 5,5 meter fra skærmen, så vi jeg helt klart anbefale en 65". Sidder lige selv 3,5 fra min og ville egentlig gerne have en større..:-)
Af Grandahl
#292123
Du er nok nød til 65 Tommer, synes du sidder for langt væk til 55”..

Vil anbefale dig OLED hvis du har et almindeligt tv mønster, hvor den ikke står på TV2 news eller tekst tv flere timer af gangen.. B8 eller C8 ville jeg kikke efter når de er på bud.. de er godt nok et par tusind over dit budget, men vil være topanbefalingen herfra.

Eller er Sony XF9005 et godt bud når den er på bud til omkring 10 kg..

Hvis det skal være Samsung ville jeg kikke efter Q7 FN, eller endnu bedre Q8 DN når de er på bud.
Af Grandahl
#292125
Hvis du tager ud i butikken, så husk at det er sælgere du har med at gøre, ikke gode rådgivere.. De vil anbefale dig det tv de tjener mest på, hvilket overhovedet ikke betyder at det er det bedste tv til prisen.. Du kan ikke regne med billekvalitet i butikker, de står på butiksmode og bimler og bamler, rigtig dårlig indstillet..

Du kan se efter design, lege med fjernbetjening, få indblik i hvor hurtige de er i opstart, i menu, smart tv osv.
Af Glennhede38
#292126
Grandahl skrev:Du er nok nød til 65 Tommer, synes du sidder for langt væk til 55”..

Vil anbefale dig OLED hvis du har et almindeligt tv mønster, hvor den ikke står på TV2 news eller tekst tv flere timer af gangen.. B8 eller C8 ville jeg kikke efter når de er på bud.. de er godt nok et par tusind over dit budget, men vil være topanbefalingen herfra.

Eller er Sony XF9005 et godt bud når den er på bud til omkring 10 kg..

Hvis det skal være Samsung ville jeg kikke efter Q7 FN, eller endnu bedre Q8 DN når de er på bud.

Så det vil sige at denne er et godt køb??
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... 8-oled55b8
Eller skal jeg lige smide 1000 mere for et 65"??
Af henrik.yde
#292127
Det er jo op til dig om du ønsker 55 eller 65 tommer, og går du efter 65 tommer, er det bedste bud i 10000,- kr klassen som tidligere nævnt testvinderen Sony 65XF9005 :)
Af Grandahl
#292131
Med din afstand til dit tv synes jeg du skulle priotere 65”.. Men ja OLED er det bedste, den B8 er før set til omkring de 8000kr, ved ikke om du skal have handlet nu, eller du er i en position hvor du kan vente
Af PeterD
#292154
OLED fra LG, Sony og Panasonic eller LCD fra Sony, må være det der er bedst for dig.