Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#291650
Hehe vi er altså 2019..

Hvis du kan finde en med full HD i det prislag, så tag den..
Brugeravatar
Af bbplayer
#291660
Det er nok værd at lægge mærke til at næsten ingen af de 32" skærme har Viaplay, deres SmartTV er ikke mere smart, end det lige kan få netflix åbnet.

Det tætteste på et smart tv er nok LG 32" Smart LCD-TV 32LJ610V
Dog en restvare, og nok svær at finde. Den kører WebOS 3.5 , så man kan håbe Viaplay er med i den pakke løsning , som er på WebOS normalt.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#291663
Giver ingen mening af priotere smart del i et TV til 2000 i dagens marked da du riskere at det er en forældet variant eller in-house-smart del fra en budget fabrikant som ofte ikke er understøttet af de vejldende tjenester eller i bedste fald stærk forkrampet med nutidens standarder. .
Ville skille de to ting ad, og tage smart delen for sig.

Selve smart delen kan fås for relativt lidt og er ej låst til TVet..
Det sidste smart OS jeg købte for et måneds tid siden mener jeg kostede mig lidt over 20 USD og giver mig adgang til hele scenen på Androids native OS platform..
Bruger selv 3 smart-dele (OS) på mit TV, et LG OLED via fjernsyntets native WebOS3.5, Android 8 TV Oreo via Xiaomi Mibox, og seneste tiltag til at side bag på TVet med diverse drev tilsluttet' er en Android Box fra Cooleme og som operere med Android 7 men ej TV versionen så der er adgang til native Android app store i selve hovedmenuen og er bare langt hen af vejen Android mobil OS 7 klasket i en TV box og tilføjet nogle TV færdigheder, og medieapps.

Så det nemmeste vil være at bare købe smartdelen for sig, og hvis man kigger sig for, kan man købe disse smartbokse til relativt få penge.. har lige tjekket, og ja det var lidt over 23 USD med forsendelse som jeg fandt den til (150 DKK) og den er fuldt ud understøttet med Android 7 native mobilversion VP9 4K60 HDR H.265 HEVC m.m. samt USB3 + USB2 + MicroSD socket på USB3 bandwidth Wifi AC 5ghz, Gigabit Rj45 4GB RAM.
En lille sag som er ganske ligetil at sætte til TVet og så kan man styre den med en Air mouse som har keyboard på bagsiden.. kostede særskilt lige under 7 USD så stadig til at havde med at gøre..
Fungere glimrende når man har udgiften in mente og herligt at havde hele Androids app-flade tilgængelig på TVet og du er jo sikret kva opdateringer da du henter direkte fra app store og Android 7 mobil vil være ajourført adskillige år frem, og du kan jo ligetil trække boksen med over hvis du får nyt TV, foruden kan man smække alverdens happengut til monstrummet, keybord, mus, hardsiske, usb sticks osv...
Billede
Billede
Billede
Billede
Der er et hav af sådanne bokse på markedet og ovennævnte er ikke nævneværdig speciel, købte den fordi den var absurt billig og havde alle de spec jeg kunne bruge og adgang til native Android OS appstore og diverse nutidige videocodecs og Gigabit LAN interface,.. for at sætte hardwaren i relief iforhold til fx Android-mobiler og hvor man står med sådan en boks så levere den 550single/1500multi i Geekbench4 og knap 1200 i Geekbench Compute, men det går an på et TV og især hvis du ikke skal game via OS.. bevares den kan takle spil som Angry birds og i den dur men ikke de tunge Android-spil, men det er en fornøjelse at man kan installere native Android apps foruden alverdens tredjeparts apk-pakker..
Samt markant hurtigere web hastigheder.. opnår via kabel omkring 700 download og 500 upload..https://imgur.com/a/5EGnCIH
Foruden nogle HDR værktøjer.. https://i.imgur.com/D6jEyKK.jpg
Ville ihvertfald anbefale at tage smart delen for sig da "smartdelen" for budget-TV i den helt lave ende, ikke er en dans på roser eller et TV-element hvor der er gjort en indsats, tværtimod..
Brugeravatar
Af bbplayer
#291670
DaneLaw skrev:Giver ingen mening af priotere smart del i et TV til 2000 i dagens marked da du riskere at det er en forældet variant eller in-house-smart del fra en budget fabrikant som ofte ikke er understøttet af de vejldende tjenester eller i bedste fald stærk forkrampet med nutidens standarder. .
Desværre for de billige bokse du snakker om , så har de ikke certifikater på plads, og apps som Netflix kører kun 480p, eller Viaplay vil slet ikke da DRM L1/L3 ikke virker.

Og så er det jo personen en yngre dreng som ikke skal andet end starte apps på det smart tv, og så skal man ikke fumle med flere bokse og flere steder ting kan gå fejl.

Så jeg vil da fraråde de billige bokse, og kun se på de lidt dyrere Mi box S eller lign. som har det hele på plads, hvis man vil have eksterne Android bokse.
Af JLA_DK
#293990
bbplayer skrev:
DaneLaw skrev:Giver ingen mening af priotere smart del i et TV til 2000 i dagens marked da du riskere at det er en forældet variant eller in-house-smart del fra en budget fabrikant som ofte ikke er understøttet af de vejldende tjenester eller i bedste fald stærk forkrampet med nutidens standarder. .
Desværre for de billige bokse du snakker om , så har de ikke certifikater på plads, og apps som Netflix kører kun 480p, eller Viaplay vil slet ikke da DRM L1/L3 ikke virker.

Og så er det jo personen en yngre dreng som ikke skal andet end starte apps på det smart tv, og så skal man ikke fumle med flere bokse og flere steder ting kan gå fejl.

Så jeg vil da fraråde de billige bokse, og kun se på de lidt dyrere Mi box S eller lign. som har det hele på plads, hvis man vil have eksterne Android bokse.


Ulempen med bokse med rigtig android TV er, at DR tv ikke har en app dertil.
Har selv en mi box S og det er lidt bøvlet at skulle åbne først kodi og derefter en DR tv app i kodi for at se Dr tv.
Men den virker fint med Netflix og tv2 play, da de har lavet apps til Android TV.
Af janbau
#293994
Her er et godt tilbud fra Power i næste uge vil jeg mene .


Finlux 49" 4K Ultra HD LED TV med smart TV Pris 2000 kr. Ugens Avis
https://www.power.dk/x/p-519511/?utm_so ... n=eDM-1019

Link til Avis find den selv
https://tilbudsavis.power.dk/next/?page=16
Af Makaus
#293995
Jeg bliver ved med at anbefale det her til folk der leder efter et billigt tv med Android.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3986039 ... ign-Priser

Information hos Philips: https://www.philips.dk/c-p/32PFS6402_12 ... el-plus-hd

De tv der kommer tæt på prismæssigt har ikke et ordenligt styresystem og mange af dem er ikke full hd.

Det her er både full hd, android tv og endda med Ambilight.
Mht DR appen så kører det HbbTv så du får DR appen frem ved at trykke på den røde knap(tekst-tv knapperne) på alle DR kanalerne.

Stadig det bedste tv til prisen, jeg har købt, til dato.