Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lmorkehoj
#290756
Hej
Håber der er en eller flere der kan hjælpe mig..... :(

Jeg har nu skrottet min tv pakke hos waoo for kun at streame, men jeg troede at det var nemmere end sagt her i 2019.

Jeg har et LG Smart Tv 47LB671V, men jeg kan ikke finde Dr TVs HBTV app i "lg store".
Jeg har fornyeligt gjort det for en ven (også et lg tv) og der kunne jeg godt finde DR´s app i lg store.... ::l

Hvad gør jeg forkert og kan jeg hente den på anden måde ?

/Lasse
Af Agurk
#290763
Jeg er ikke sikker på at den kan hentes som egentlig app.
Hvis dit tv understøtter det, går du hen på en dr-kanal og trykker på den røde knap på fjernbetjeningen. Så åbner "appen".
Brugeravatar
Af bbplayer
#290765
DRtv app findes kun på udvalgte platforme, altså tv producenters skærme, så du kan ikke forvente at finde dette på alle tv. Du har vist også en ældre skærm, så det kan være den slet ikke er udviklet til den tidligere webos 1?

Omkring HBBTV , så er dette kun muligt når du har et TV SIGNAL, altså kabel, antenne signal hvor DRTV modtages, der er ingen HBBTV app.

(Streaming er ikke et tv signal)
Af lmorkehoj
#290867
Jamen min kammerats tv kører også ren streaming men der kunne vi godt finde appen i lg store - det er det jeg synes er underligt
Brugeravatar
Af bbplayer
#290886
- Han har nok ikke samme tv? (samme model, samme årgang)
- Det er ikke mere HBBTV , vi taler om, når du henviser til en App, som altså hedder DRtv
Brugeravatar
Af C.O
#290897
Har du prøvet at gøre som Agurk skriver ?

Ind på dr1 el dr2 og tryk på den røde knap på fjernbetjeningen !
Brugeravatar
Af bbplayer
#290905
Hvis der skal findes HbbTV på det TV, så skal trådstarter jo først konfigurere sit tv til DVBT2 altså antenne signal. Og så skal der skannes for signal og der skal altså stadig en antenne i tv't da jeg ikke mener kabeltv understøtter dvbt signalet. Herefter kan man så håbe at DR kanalerne findes, og man skulle få "den røde knap" mulighed frem, på TV kanalerne altså.

Så skift til tv tuner, scan for tv kanaler på antenne(ikke kabeltv) og så burde DR give dig HbbTV adgang hvis du finder kanaler.
Brugeravatar
Af TBC
#290907
Der er ikke andet at gøre end af få det gratis DR DBT-t signal tunes og benytte dette, hvis du ikke har adgang til en regulær app inkluderende live-tv. HBBTV-appen mangler i sagens natur alligevel selve live-tv delen, der jo netop er dækket via DVB signalet (hvor der også er bedre kvalitet alligevel) og giver udelukende adgang til onDemand tilbudende på DRTV - Så du slipper næppe uden om at skulle tune DVB-t signalet.

...Noget helt andet er at jeg har tænkt om der ikke findes et "gråt" markedet for HBBTV apps man kunne sideloade på en eller anden måde? ...F.eks. er Sony's DR app blot en genvej i menuen til hbbTV appen så denne kan tilgåes uanset om man har DVB signal eller ej. Der kunne jo potentiel være mange programmer at få adgang til på den måde ;)
Brugeravatar
Af bbplayer
#290908
TBC skrev:...Noget helt andet er at jeg har tænkt om der ikke findes et "gråt" markedet for HBBTV apps man kunne sideloade på en eller anden måde? ...F.eks. er Sony's DR app blot en genvej i menuen til hbbTV appen så denne kan tilgåes uanset om man har DVB signal eller ej. Der kunne jo potentiel være mange programmer at få adgang til på den måde ;)
HbbTV er ikke hemligt men er heller ikke standard HTML, så når du afprøver DR's HbbTV på en PC, kan du ikke afspille eller rigtigt styre siden. Den findes bare søg på google og du finder den.

At Sony Sideloader app'n så den ikke er i menu, er jo en helt anden årsag og har intet med HbbTV at gøre :) Det er AndroidTV som har sat grænsen for dem der, den er så på AndroidTV nu, så den er ikke længere sideloaded.
Brugeravatar
Af C.O
#290909
bbplayer—
Jeg har kabel via stofa og der virker den røde knap !
Jeg overså bare at han ikke havde nogen tv-pakke mere.
Så ja han skal have en antenne eller måske et apple tv.
Det ville da også være en god oplysning hvilken tv det helt nøjagtig drejer sig om.
Brugeravatar
Af TBC
#290911
bbplayer skrev:HbbTV er ikke hemligt men er heller ikke standard HTML, så når du afprøver DR's HbbTV på en PC, kan du ikke afspille eller rigtigt styre siden. Den findes bare søg på google og du finder den.

At Sony Sideloader app'n så den ikke er i menu, er jo en helt anden årsag og har intet med HbbTV at gøre :) Det er AndroidTV som har sat grænsen for dem der, den er så på AndroidTV nu, så den er ikke længere sideloaded.
Hmm, hvis der er så simpelt, så gad vide om det virker ved at man bare selv laver et script med adressen og kopierer denne fil til TV'et?

Det spørgsmål jeg forsøgte at stille var om der egentligt var et sted 'derude' hvor man kunne hente den slags HBBTV genveje som f.eks. Sony har lavet og lagt ind i selve Android menuen (så man har adgang til HBBTV selv uden DVB signalet)